Pro Pescar
Acest forum se adreseaza tuturor pescarilor sportivi
Lista Forumurilor Pe Tematici
Pro Pescar | Reguli | Inregistrare | Login

POZE PRO PESCAR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
crazygirl
Femeie
22 ani
Buzau
cauta Barbat
26 - 80 ani
Pro Pescar / Discutii / A.G.V.P.S. - Lauda sau realitate Moderat de Gigi, Tibi
Autor
Mesaj Pagini: 1
Gigi
Moderator

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 256
A.G.V.P.S. DIN ROMANIA AFILIERI SI DEZAFILIERI
Dr. ing. N. Selaru

A.G.V.P.S. din Romania a fost si ramane un organism reprezentativ al organizatiilor afiliate, compus din delegatii tuturor acestora, alesi în mod democratic si proportional cu numarul de membri ai fiecareia, în organele proprii de conducere si anume: în Congres, care reuneste peste 400 de delegati, si în Consiliul A.G.V.P.S., care numara doar 21 de membri, cu responsabilitati pe grupe de judete. Asadar, A.G.V.P.S. din Romania nu este un organism strain organizatiilor afiliate, ci un organism propriu si reprezentativ al acestora, în care toate deciziile se iau în mod democratic, minoritatile trebuind sa se supuna hotararilor majoritatii. Punctele de vedere contradictorii sunt binevenite si absolut normale, mai ales în vremurile pe care le traversam, dar anarhia nu poate fi acceptata.
A.G.V.P.S. din Romania este, în acelasi timp, un organism deschis la care se afiliaza asociatii noi, daca recunosc si se angajeaza sa respecte statutul acesteia, si din care pot fi excluse sau se pot dezafilia, motivat sau nu, oricare dintre asociatiile afiliate. Desigur ca aceste afilieri si eventualele dezafilieri ar trebui sa aiba în vedere interesele majore ale tuturor membrilor asociatiilor, iar membrii cotizanti merita si trebuie informati, lamuriti si consultanti atunci cand se iau decizii majore care le pot afecta, în mai mare sau mai mica masura, interesele personale de viitor. Nu este deloc normal si nici statutar ca un numar de 15-20 de membri ai unui Consiliu sa ia decizii în acest sens, în numele a 1.000-1.500 de membri vanatori si/sau pescari sportivi. Nu este de altfel normal si moral, desi pare statutar, ca o adunare generala compusa din cca. 100-150 de delegati sa decida, de exemplu, dezafilierea asociatiei pe care o reprezinta din cadrul A.G.V.P.S., în numele a 1.000-1.500 de membri asociati, fara sa-i lamureasca deschis si corect asupra consecintelor, avantajelor si dezavantajelor deciziilor luate si fara a le solicita punctul personal de vedere (votul). De aceea, adunarile generale sunt statutar deschise participarii oricarui membru al asociatiei, fara drept de vot daca nu este delegat, dar caruia nu i se poate refuza cuvantul în legatura cu oricare din problemele dezbatute.
Fiindca deciziile unui grup restrans de conducatori, rupti de mase si uneori rau intentionati, pot fi, dupa cum se va vedea, periculoase pentru interesele celor ce i-au ales sa le reprezinte corect interesele, vom aborda, cat se poate de deschis, aceasta problema oarecum delicata.

Avantajele afilierii
Fara a relua tot ceea ce a întreprins A.G.V.P.S. din Romania, din anul 1990 si pana în prezent, în interesul prestigiului si durabilitatii vanatorii în tara noastra, al asociatiilor afiliate si, implicit, al membrilor acestora, vom enumera succint, în continuare, doar cateva din avantajele afilierii.
Asociatiile afiliate si/sau membri acestora au avut si au urmatoarele avantaje:
beneficiaza de practicarea vanatorii si pescuitului sportiv în conditiile unor reglementari acceptabile pentru membrii vanatori si pescari sportivi, cu domiciliul sau rezidenta în tara noastra, în principal datorita interventiilor pertinente, justificate si consecvente ale conducerii A.G.V.P.S., la nivelul Parlamentului Romaniei si al institutiilor statului (ministerelor) îndrituite sa elaboreze legi si, respectiv, reglementari în aplicarea legii;
au beneficiat, în anul 2000, de recontractarea, în conditii avantajoase economic, a gestiunii majoritatii fondurilor cinegetice pe care le aveau în folosinta, pe baza dreptului de preemtiune asigurat în urma interventiilor punctuale ale conducerii A.G.V.P.S. la nivelul forului legislativ ori la instantele de judecata, iar pentru celelalte fonduri cinegetice ramase necontractate, datorita evitarii concurentei între asociatii, de catre conducerea A.G.V.P.S., prin adoptarea unui arbitraj obiectiv, favorabil, în egala masura, tuturor asociatiilor afiliate;
au beneficiat, în anul 2001, de recontractarea folosintei fondurilor de pescuit în ape de munte, exclusiv datorita interventiilor conducerii A.G.V.P.S. din Romania la nivelul conducerii RNP Romsilva;
au beneficiat, în anul 2003, de prelungirea valabilitatii contractelor de folosinta a fondurilor piscicole din apele colinare si de ses, datorita, în exclusivitate, interventiilor conducerii A.G.V.P.S. din Romania la nivelul conducerii Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol (CNAFP) si de semnare a actelor aditionale la aceste contracte, în numele asociatiilor afiliate, de catre presedintele executiv al A.G.V.P.S.;
au beneficiat de înarmarea cu arme militare (pistoale) a paznicilor de vanatoare, în conditii pecuniare avantajoase, datorita interventiilor conducerii A.G.V.P.S. la nivelul MAI si SC ROMARM SA;
au beneficiat de scolarizarea necesara, pentru paznicii de vanatoare si directorii unor asociatii afiliate, în conditii economice acceptabile, datorita întelegerii gasite initial, de conducerea A.G.V.P.S. din Romania, la nivelul conducerii Liceului Silvic Branesti si Universitatii Transilvania din Brasov;
au beneficiat si beneficiaza gratuit de asigurare pentru eventuale accidente de vanatoare, de catre fiecare membru vanator, datorita preluarii acestui efort economic de catre A.G.V.P.S.; aceasta asigurare, fara de care nu se poate practica legal vanatoarea în Romania, costa A.G.V.P.S. din Romania cca. 0,4 euro/vanator, cheltuiala care este inclusa în cota de participare a asociatiilor afiliate la Bugetul A.G.V.P.S., de 3 euro/vanator pana în anul 2009, urmand ca aceasta sa fie de 2,2 % din cotizatia încasata de asociatiile afiliate de la membrii acestora (asociatiile neafiliate asigura vanatorii cu cheltuieli mult mai ridicate, care depasesc, de regula, cota de participare la bugetul A.G.V.P.S.);
au beneficiat de tiparirea permiselor de vanatoare si a carnetelor de membru vanator sau pescar sportiv, precum si a autorizatiilor de vanatoare (pana de curand) si a altor documente tipizate, în conditii avantajoase economic, datorita negocierii confectionarii acestora în mod unitar, de catre A.G.V.P.S., cu tipografiile cele mai ieftine, gasite de unele din asociatiile afiliate; beneficiaza, în prezent, de posibilitatea tiparirii noului permis de vanatoare permanent, la pretul de 7,5 lei/permis, tot datorita prospectarii pietei de catre A.G.V.P.S., prin intermediul asociatiilor afiliate, si gasirii celei mai avantajoase tipografii (asociatiile neafiliate pot tipari acest permis la preturi mult mai ridicate);
au beneficiat si beneficiaza de participarea gratuita a membrilor acestora la campionatele de tir vanatoresc, de chinologie vanatoreasca si de pescuit sportiv, finalele fiind sustinute exclusiv pe cheltuiala A.G.V.P.S., si de eventuala participare a membrilor acestora la competitii internationale, tot pe cheltuiala exclusiva a A.G.V.P.S.;
fac parte din marea familie a vanatorilor din Europa (FACE), din Consiliul International al Vanatorilor din lume (CIC) si din Confederatia Mondiala de Pescuit Recreativ-Sportiv (CIPS) datorita afilierii la acestea si suportarii cotizatiilor anuale, deloc modice, de catre A.G.V.P.S. din Romania;
prin intermediul FACE, pot sa-si sustina interesele la nivelul Comisiei Europene;
se bucura de reciprocitate, pentru membrii acestora, în relatiile cu alte asociatii afiliate, ceea ce înseamna ca, pentru practicarea vanatorii si pescuitului sportiv, nu sunt obligati sa plateasca altor asociatii afiliate, tarifele de vanatoare percepute vanatorilor straini si vanatorilor organizatiilor neafiliate.

Urmarile eventualei dezafilieri
Dezafilierea din cadrul A.G.V.P.S. din Romania impune asociatiilor care opteaza pentru o astfel de situatie, obligatoriu, din punct de vedere moral si democratic, cu acceptul majoritatii membrilor acestora, sa renunte la:
carnetul de membru cu sigla A.G.V.P.S. din Romania, protejata la OSIM, care le asigura practicarea vanatorii si pescuitului sportiv în conditii de reciprocitate pe fondurile celorlalte asociatii afiliate; carnetele de membru vanator si de membru pescar sportiv ale asociatiilor afiliate vor fi retrase sau, dupa caz, declarate nule, iar folosirea lor nu va mai fi posibila si legala; asociatiile care opteaza pentru o astfel de situatie trebuie sa-si tipareasca propriile carnete de membru vanator sau de pescar sportiv, fara sigla A.G.V.P.S. din Romania;
posibilitatea ca membrii sai sa mai poata face parte si din alte asociatii afiliate, deoarece Statutul A.G.V.P.S. din Romania prevede clar ca nici un vanator sau pescar sportiv nu poate face parte, în acelasi timp, din asociatii afiliate si din asociatii neafiliate, deoarece ultimele devin concurentele primelor; de exemplu, la recontractarea gestiunii fondurilor cinegetice sau de pescuit recreativ sportiv care urmeaza;
asigurarea obligatorie pentru eventuale accidente de vanatoare eliberata gratuit membrilor sai, pe cheltuiala A.G.V.P.S. din Romania; o astfel de asigurare facuta de asociatiile neafiliate direct membrilor acestora, depasesc, de regula, contributia asociatiilor afiliate, prin cota de participare, la Bugetul A.G.V.P.S.;
posibilitatea practicarii vanatorii si pescuitului recreativ-sportiv pe fondurile gestionate de asociatiile afiliate la A.G.V.P.S. doar dupa achitarea tarifelor percepute vanatorilor si pescarilor sportivi straini pentru admiterea la vanatoare sau pescuit cu undita;
posibilitatea participarii membrilor sai la competitiile nationale de tir vanatoresc, chinologie vanatoreasca si pescuit sportiv ale caror finale sunt finantate de A.G.V.P.S., precum si la competitiile internationale suportate economic de aceasta;
posibilitatea participarii, prin intermediul alesilor proprii, la luarea deciziilor majore în privinta strategiei de urmat în interesul vanatorilor si pescarilor sportivi, la nivel national, la nivelul U.E. si la nivel international.

Ce pot urmari conducerile unor asociatii afiliate care sustin dezafilierea?
Unele dintre conducerile acestor asociatii, rupte ca interes de masele de vanatori si de pescari sportivi pe care doar mimeaza ca le reprezinta, pot urmari, în mod ocult, însusirea patrimoniului asociatiilor, pentru ei si „prietenii” acestora. Nu toate, dar cu certitudine sunt si astfel de conduceri de asociatii. Desi nu pare credibil acest scenariu, el se poate totusi aplica.
Nu este foarte greu de înteles, daca urmarim manevrele insidioase ale unor conduceri de asociatii în acest scop. Cel mai important lucru, pentru membrii acestor asociatii, este sa se trezeasca din neatentie la timp. Fiindca asociatiile sunt ale lor, nu ale conducerilor alese, pentru o anumita perioada de timp, sa le reprezinte, în mod onest, interesele.

Totul începe prin capacitarea (manipularea) grupelor de vanatori pentru a-si alege organizatori si/sau delegati în adunarile generale ale filialelor, apoi în adunarile generale ale filialelor pentru a-si alege delegati în adunarile generale ale asociatiilor, din randul membrilor recomandati sau agreati de conducerile vechi ale asociatiilor vanatoresti. Continua prin capacitarea (manipularea) adunarilor generale ale asociatiilor, în sensul de a alege în consiliile acestora doar reprezentantii agreati sau recomandati de vechile conduceri ale asociatiilor. Asa sunt alesi, uneori, presedintele, vicepresedintii si ceilalti membri ai consiliului.
Pana aici totul pare normal în societatea contemporana si democratica în care traim.

Consiliile asociatilor astfel alese pot adopta însa pozitii cu totul si cu totul diferite:
• îsi iau rolul în serios si apara loial interesele membrilor asociatiei (majoritatea);
• cauta sa reprezinte cat de cat corect interesele membrilor asociatiei, în conditiile în care se pot bucura si ei de anumite privilegii privind practicarea vanatorii si pescuitului sportiv, lucru oarecum de înteles;
• reprezinta în secundar interesele membrilor asociatiei, în numele carora afirma demagogic ca fac totul, dar urmaresc în principal propriile interese pecuniare; acestia trateaza asociatia ca pe propria feuda, obtinand venituri necuvenite din vanatoarea cu straini, promovarea vanatorilor, favorizarea unor membri, export etc.; într-o astfel de situatie nu se gaseste de regula întreg Consiliul, ci doar o parte dintre membrii acestuia, unii dintre ei chiar retribuiti, desi sunt „onorifici”;
• fondeaza, în mod ocult, propriile asociatii paralele cu cea în care sunt alesi sau pe care sunt angajati sa o conduca, în scopul de a o concura, la urmatoarea atribuire în gestiune a fondurilor cinegetice sau de pescuit sportiv; cei care procedeaza în acest mod, greu de calificat, pun categoric interesele personale în locul celor ale membrilor asociatiei pe care sunt alesi sa o reprezinte cinstit si dau un exemplu, cum nu se poate mai rau, de urmat; pentru a fi potenti economic, nu se sfiesc deloc sa încheie întelegeri ascunse cu anumiti vanatori straini sau privilegiati de soarta, dornici sa finanteze astfel de intentii si tradarea de care sunt în stare;
• urmaresc, în mod ocult, însusirea patrimoniului asociatiei; aceasta situatie este, într-adevar, posibila; conducerile asociatiilor care si-au pus în gand o asemenea intentie, procedeaza insidios, în modul urmator:
încep printr-o crestere, aparent justificata, a cheltuielilor asociatiei, pe care le impun prin:
cresteri salariale exagerate si angajarea de personal nejustificat, uneori din familie (ingineri si tehnicieni de care nu ar fi nevoie, adeseori fara pregatirea necesara, secretare personale ale directorilor, ajutoare de contabili, mai multi soferi decat sunt necesari etc.);
achizitionarea de masini în plus sau foarte luxoase, fara a fi necesare, scumpe si cu consumuri ridicate de carburanti;
achizitionarea unor cantitati mari de hrana pentru vanat, care nu ajung însa, întotdeauna si în toate fondurile, la acesta;
amenajarea si mobilarea luxoasa, în conditii de criza economica, a sediilor asociatiilor si a unor asa-zise cabane de vanatoare, chiar construite pe teren privat;
premieri si cadouri nejustificate etc.
-dupa saracirea asociatiei, urmeaza cresterea exagerata a cotizatiilor membrilor, scapand în acest mod de o mare parte din vanatorii cu vechime, care au avut o contributie concreta la realizarea patrimoniului asociatiei, dar care nu mai au posibilitati materiale pentru a tine pasul cu politica economica impusa de alesii lor si noii veniti în asociatie;
-la discutarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale asociatiilor si la stabilirea cotizatiilor membrilor, abat atentia participantilor, vehiculand frecvent minciuni, asupra „birului” pe care trebuie sa-l transmita A.G.V.P.S. din Romania, în fond 2,2% din cat încaseaza asociatia, de la membri vanatori si pescari sportivi; la astfel de adunari generale, în mod premeditat nu invita un delegat al Consiliului A.G.V.P.S., pentru a nu avea cine sa-i lamureasca pe „votanti” asupra faptului ca 2,2% se refera doar la cotizatiile anuale, nu si la cotizatii suplimentare sau la c/val. zilelor de munca, si ca, din suma astfel stransa, A.G.V.P.S. suporta o serie de cheltuieli în interes general (asigurarea vanatorilor pentru eventuale accidente de vanatoare, afilierea la organisme internationale, finalele campionatelor nationale de tir vanatoresc, chinologice vanatoreasca si pescuit sportiv, competitiile internationale etc.); obtinerea dezafilierii de la A.G.V.P.S. în aceste conditii reprezinta în fapt scaparea de ultimul for care ar mai putea interveni si i-ar putea împiedica în realizarea scopului ocult propus;
poate urma o crestere si mai brusca a cotizatiilor, pe masura ce vechii cotizanti se retrag si structura membrilor vanatori ai asociatiilor se modifica, ramanand în acestea doar cei cu posibilitati materiale ridicate;
ultima etapa ar putea fi renuntarea la unele fonduri cinegetice saracite si pastrarea celor care convin interesului vanatorilor ramasi în asociatie; nu este exclusa nici schimbarea vechii conduceri a asociatiei, care a tradat interesele acesteia, dar acest fapt nu mai are nici o importanta pentru actualii membri ai asociatiei care au contribuit la realizarea patrimoniului, dar se vor retrage din lipsa de bani.

In acest mod ocult, pot fi trecute patrimoniul asociatiilor si gestiunea celor mai potente fonduri cinegetice din mana fostilor si actualilor vanatori, care au contribuit prin propria contributie baneasca la realizarea lor, în mana conducerilor tradatoare ale asociatiilor si ale acolitilor acestora.
Acesta poate sa fie pretul democratiei nelimitate acordata de Statutul A.G.V.P.S., al neatentiei actualilor membri vanatori si al unor alegeri neinspirate ori manipulate.
Ca sa nu ramanem la generalitati, ne propunem, în viitor, sa dezbatem, în mod concret astfel de situatii. Au însa si vanatorii, care cunosc foarte bine astfel de situatii, ocazia sa-si spuna cuvantul, inclusiv în paginile revistei „Vanatorul si Pescarul Roman”. Promitem ca aceasta sa gazduiasca orice dezbatere decenta si lucida pe aceasta tema. Masura este interesanta si importanta pentru clarificarea problemelor noastre interne de asociatie, pentru democratia care s-a mentinut de noua decenii în randul asociatiei noastre, pentru unitatea celor ce gandesc în interes general si pentru prestigiul vanatorilor, asociatiilor acestora si, nu în ultimul rand, al A.G.V.P.S. din Romania.

Din articol cred ca acuza dureri la partea de vanatoare ca pescuitul e abandonat demult.


pus acum 12 ani
   
admin
Administrator

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2225
Din articol cred ca acuza dureri la partea de vanatoare ca pescuitul e abandonat demult.

pus acum 12 ani
   
Gigi
Moderator

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 256
Da A.G.V.P.S. acuza dureri cam la toate capitolele.
Atat asociatiile de pescari cat si cele de vanatori, mai ales cele noi infiintate... cat si cele mixte(care au mai ramas) nu cred ca mai prezinta prea mare interes in mentinerea unei supraasociatii, din moment ce statul a luat obiectul muncii acesteia.

La partea de pescuit, ce rost mai are o supraasociere nationala din moment ce ANPA-ul are puncte de lucru in toate judetele. Ca eu consider ca A.G.V.P.S. era o legatura intre asociatii si stat., o fereastra de comunicare intre aceste doua entitati.

Un alt rost al existentei A.G.V.P.S. ar fi cel de promovere a unor relatii de colaborare intre asociatii si de mediere a diferitelor probleme ale acestora ... dar situatia reala .... e o vedem toti.

La vanatoare tot asa e fiecare asociatie e stapana pe mosia sa si cam atat.

Teoretic am vazut mai sus rolul ... dar practic???


pus acum 12 ani
   
N.A.C
Membru nou

Din: ORADEA
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 719
Un articol interesant care poate ca mai limpezeste putin apele !


_______________________________________
"Pescuitul inainte de toate"
Cine nu respecta natura nu se respecta pe SINE !

pus acum 12 ani
   
Gigi
Moderator

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 256
limpede ca apa pe crisuri ... in momentul de fata

in contrast cu caile tuburi din justitie ...


pus acum 12 ani
   
koko
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1584
Licenţe de pescuit recreativ sportiv

Începând de anul acesta, Asociaţia Judeţeană a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi (AJVPS) Bihor deţine autorizaţie de pescuit recreativ pe Crişul Repede, tronsoanele I, II şi III şi Crişul Negru, tronsoanele I şi III.

În urma deciziei judecătoreşti, AJVPS Bihor a obţinut autorizaţia de pescuit pe Crişul Repede, tronsonul I din Vadul Crişului până la acumularea Lugaş, tonsonul II cuprins între Lugaş şi Podul CFR din Ioşia, aici fiind incluse şi Acumularea de la Tileagd şi cea de la Fughiu, şi tronsonul III – de la Podul CFR Ioşia până la frontiera cu Ungaria. Pe Crişul Negru, autorizaţia de pescuit recreativ sportiv s-a obţinut pe tronsonul I de la Beiuş până la barajul Ginta şi pe tronsonul III de la barajul Tăut la limita cu judeţul Arad”, a precizat Sorin Bronţ, reprezentantul AJVPS Bihor.
Cotizaţii
În ceea ce privesc cotizaţiile şi anul acesta, acestea sunt împărţie în două pachete. Primul pachet cuprinde apele curgătoare. Pentru acest pachet pescarii trebuie să plătească 70 de lei, sumă în care este cuprinsă şi valoarea permisului ANPA. Pentru elevii şi studenţii la zi valoarea permisului este de 50 de lei iar pentru iar pentru pensionari 40 de lei. Cei care doresc să achiziţioneze pachetul II, respectiv vor să pescuiască pe lacurile cu licenţă de acvacultură deţinute de AJVPS (Leş, Fegernic,

Diosig şi Crestur), vor plăti 100 de lei.
Cei care optează pentru pachetul combinat, ape curgătoare şi bălţi, vor plăti 150 de lei, 130 de lei elevii şi studenţii la zi şi 120 de lei pensionarii.
Cotizaţia suplimentară de pescuit pe lacuri în perioada prohibiţiei, valabilă doar pentru cei care au achitat pachetul II, este de 200 de lei.
Începând cu 1 aprilie dacă se achită separat, pachetul I se majorează cu 10 lei, şi va fi 80, 60 respectiv 50 de lei, iar pachetul II se majorează cu 30 de lei şi va fi 130 de lei. Pachetul complet I+II va fi 170, 150 respectiv 140 de lei.
Conform legislaţiei în vigoare cei prinşi la pescuit fără permise valabile riscă amenzi între 300 şi 600 de lei

Preluare.

Modificat de koko (acum 10 ani)


_______________________________________
Pescuitul inainte de toate.

pus acum 10 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la