koko
Moderator
 Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
|
|
Intervenții ale AGVPS în domeniul pescuitului recreativ-sportiv
Proiect documentaţie de concesionare a exploatării resursei acvatice vii: PROIECT DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE privind concesionarea resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale aferente zonelor de pescuit recreativ-sportiv din România2 CUPRINS SECŢIUNEA I. INFORMATII GENERALE SECŢIUNEA II- LEGISLAŢIA APLICATĂ SECŢIUNEA III INSTRUCTIUNI PRIVIND ORGANIZAREA SI DESFASURAREA PROCEDURII DE CONCESIONARE; SECŢIUNEA IV CAIETUL DE SARCINI; SECŢIUNEA V. INSTRUCTIUNI PRIVIND MODUL DE ELABORARE SI PREZENTARE A OFERTELOR; SECŢIUNEA VI. INFORMATII PRIVIND CRITERIILE DE ATRIBUIRE APLICATE PENTRU STABILIREA OFERTEI CASTIGATOARE SECŢIUNEA VII. CĂI DE ATAC; SECŢIUNEA VIII. INFORMATII REFERITOARE LA CLAUZELE CONTRACTUALE OBLIGATORII3 SECŢIUNEA II - LEGISLAŢIA APLICATĂ ►Constituţia României; ►Legea nr.213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, publicată în M.O. nr.448/24.11.1998; ► O.U.G. nr.54/28.06.2006, privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, publicată în M.O. nr.569/30.06.2006, aprobată şi modificată prin Legea nr.22/11.01.2007, publicată în M.O. nr.35/18.01.2007; ► H.G. nr.168 /2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a O.U.G. 54/2006, publicată în M.O. nr.146/28.02.2007; ► O.U.G. nr.23/2008, privind pescuitul şi acvacultura, publicată în M.O. nr.180/10.03.2008, modificată şi completată prin Legea nr.317/2009, de aprobare, publicată în M.O. nr.708/21.10.2009; ► Legea 333/2003 completată şi modificată, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protecţia persoanelor; ►HG 1010/2004 privind aprobarea normelor metodologice la L 333/2003; ►H.G. nr. 1194/2008 privind organizarea, structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, publicată în M.O. nr.683/06.10.2008, modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr.443/2009, publicată în M.O. nr.315/12.05.2009; ► H.G. nr.25/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, publicată în M.O. nr.23/12.01.2010; ► Legea nr.319/2006, privind protecţia sănătăţii şi securităţii în munca, publicată în M.O. nr.646/26.07.2006; ► Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, publicată în M.O. nr.1154/07.12.2004, modificată şi completată; ► O.U.G. nr.195/2005, privind protecţia mediului, publicată în M.O. nr.1196/30.12.2005, aprobată prin Legea nr.265/2006, publicată în M.O. nr.586/06.07.2006, modificată şi completată; ► O.G. nr.26/2000 cu privire la asociaţii ăi fundaţii, publicată în M.O. nr.39/31.01.2000, aprobată prin Legea nr.246/2005, publicată în M.O. nr.651/25.07.2005, modificată şi completată. SECŢIUNEA III - INSTRUCŢIUNI PRIVIND ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA PROCEDURII DE CONCESIONARE 3.1 Calitatea de concesionar o poate avea orice asociaţie (entitate) de pescari sportivi care fiinţează, înscrise în Registrul unic de evidenţă a asociaţiilor de pescari sportivi ţinut de către concedent. 3.2. Orice asociaţie interesată, care îndeplineşte condiţiile de la pct. 3.1., are dreptul de a transmite o solicitare de participare la procedura de atribuire a contractului de concesiune. 3.3. Concedentul este obligat să asigure cunoaşterea documentaţiei de atribuire, de către orice persoana interesată care îndeplineşte condiţiile de la pct. 3.1., pe baza solicitării în scris a acesteia, prin punerea la dispoziţie a unui exemplar din documentaţia de atribuire, pe suport hârtie şi/sau pe suport magnetic4 Desfăşurarea procedurilor de concesionare A) Procedura licitatiei publice ■A.1. Concedentul anunţă licitaţia, pe zone de pescuit, în Monitorul Oficial al României – Partea a VI-a, într-un cotidian de circulaţie naţională, într-un ziar local şi pe site-ul ANPA, cu cel puţin 20 (douăzeci) de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor. ■A.2 Anunţul va cuprinde obligatoriu următoarele informaţii prevăzute în anexa nr.3 la Normele metodologice de aplicare a OUG nr.54/2006: 1. informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc.; 2. informaţii generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat; 3. informaţii privind documentaţia de atribuire: 3.1. modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire; 3.2. denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire; 3.3. costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006; 3.4. data limită pentru solicitarea clarificărilor, 4. informaţii privind ofertele: 4.1. data limită de depunere a ofertelor; 4.2. adresa la care trebuie depuse ofertele; 4.3. numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă, 5. data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor; 6. denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei; 7. data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării. ■A.3 Concedentul are obligaţia de a pune documentaţia de atribuire la dispoziţia persoanei interesate, în termen de maxim 4 zile lucrătoare de la primirea solicitării scrise în acest sens. ■A.4. Clarificările solicitate, cu privire la conţinutul documentaţiei de atribuire, vor fi transmise către persoanele interesate în termen de maxim 4 zile lucrătoare de la primirea solicitării, atât solicitantului cât şi celorlalte persoane care au obţinut documentaţia de atribuire, în condiţiile stipulate prin Ordonanţa de Urgenţă nr.54/2006, art. 23, alin. (3) şi art. 24, alin. (1) şi alin. (2). ■A.5. Ofertanţii depun documentaţiile de participare la licitaţiile în locurile şi în perioadele anunţate de concedent. ■A.6. După primirea ofertelor în perioada anunţată şi înscrierea lor, în ordinea primirii, în registrul “Candidaturi şi oferte”, plicurile închise şi sigilate vor fi predate comisiei de evaluare, constituită prin decizie a Preşedintelui ANPA, la data fixată pentru deschiderea lor prevăzută în anunţul publicitar. ■A.7. Şedinţa de deschidere a plicurilor este publică. ■A.8. Pe parcursul procedurii de licitatie, comisia de evaluare poate propune concedentului solicitarea oricăror clarificări şi completări necesare, pentru demonstrarea conformităţii ofertei cu cerinţele solicitate.5 ■A.9. După deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi datelor cerute în “Instrucţiunile privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor” şi întocmeşte un proces-verbal în care se menţionează rezultatul deschiderii plicurilor respective. ■A.10. Sunt considerate oferte valabile (calificate), ofertele care îndeplinesc condiţiile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini. ■A.11. În cazul în care nu există cel puţin trei oferte calificate, Comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal în care se va preciza imposibilitatea ţinerii licitaţiei şi a deschiderii plicurilor interioare, acestea urmând să fie înapoiate ofertanţilor, iar procedura de licitaţie publică deschisă să fie reluată, după alt anunţ de participare. ■A.12. Deschiderea plicurilor interioare ale ofertelor se face numai după semnarea procesuluiverbal care consemnează operaţiunile descrise la punctul 10 de către toţi membrii comisiei de evaluare şi de către ofertanţi, numai dacă există cel puţin 3 (trei) oferte valabile. ■A.13. Criteriul de atribuire a contractului de concesiune este cel care întruneşte punctajul maxim calculat conform elementelor stabilite prin caietul de sarcini. ■A.14. Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte un raport către concendent, care cuprinde descrierea procedurii de concesionare şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigător sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigător nici un ofertant, cauzele respingerii. ■A.15. După primirea raportului comisiei de evaluare, concedentul, în termen de 3 zile lucrătoare informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertanţii ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii. ■A.16. Ofertanţii excluşi de la atribuire pot contesta deciziile Comisiei de evaluare, în termen de 3 zile lucrătoare, de la data luării la cunoştinţă, la concendent. ■A.17. Concendentul, prin Comisia de contestare a atribuirilor, numită prin decizie a Preşedintelui ANPA, va analiza contestaţiile şi va răspunde constatatorului în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei. ■A.18. În cazul în care licitaţia publică se anulează ca urmare a contestaţiilor obiective ale unor ofertanţi sau nu a condus la desemnarea unui câştigător, se va consemna această situaţie într-un procesverbal şi se va organiza o nouă licitaţie. ■A.19. Pentru organizarea celei de-a doua licitaţii, se va relua procedura organizării primei licitaţii. ■A.20. Dacă nici cea de-a doua licitaţie nu a condus la desemnarea unui câştigător, situaţia se va consemna într-un proces-verbal care va constitui temeiul pe baza căruia Comisia de evaluare va recurge la procedura de negociere directă. B) Procedura de negociere directă ■B.1. În cazul în care nu au fost depuse cel putin 3 oferte valabile în cadrul celei de-a doua licitaţii publice sau aceasta nu a condus la desemnarea unui câştigător, concedentul va decide iniţierea procedurii de negociere directă. ■B.2. Concedentul va proceda la publicarea anunţului privind negocierea directă, în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian de circulaţie naţională, într-un ziar local, şi pe site-ul ANPA. 6 ■B.3. Anunţul negocierii directe potrivit disp. alin.(3) al art.27 din OUG nr.54/2006, se trimite spre publicare cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor şi va cuprinde obligatoriu următoarele informaţii prevăzute în anexa nr.4 la Normele metodologice de aplicare a OUG nr.54/2006: 1. informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact etc.; 2. informaţii generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului ce urmează să fie concesionat; 3. informaţii privind documentaţia de atribuire: 3.1. modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire; 3.2. denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire; 3.3. costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007; 3.4. data limită pentru solicitarea clarificărilor, 4. informaţii privind ofertele: 4.1. data limită de depunere a ofertelor; 4.2. adresa la care trebuie depuse ofertele; 4.3. numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă, 5. data şi locul la care este programată începerea procedurii de negociere directă; 6. denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei; 7. data transmiterii anunţului negocierii către instituţiile abilitate, în vederea publicării. ■B.4. Termenul de punere, de către concendent, la dispoziţia ofertanului a documentaţiei de atribuire este de maxim 2 zile lucrătoare de la momentul solicitării în scris a acesteia, potrivit disp. alin. (2) al art.28 din OUG nr.54/2006. ■B.5. Termenul de obţinere a clarificărilor, solicitate de către orice persoană interesată, privitoare la conţinutul documentaţiei de atribuire este de maxim 2 zile lucrătoare, înainte de data limită de depunere a ofertelor. Clarificările se transmit tuturor ofertanţilor, avându-se grijă să nu se dezvăluie identitatea celui ce a solicitat clarificările respective. ■B.6. Ofertele calificate pentru procedura de licitaţie publică rămân calificate şi pentru procedura de negociere directă, dacă ofertanul nu depune, din proprie iniţiativă, altă ofertă. ■B.7. Condiţiile concesionării prin negociere directă nu pot fi inferioare celei de pornire a licitaţiei. ■B.8. La data prevazută în anunţul publicitar pentru negocierea directă, concedentul programează ofertanţii şi îi informează, în scris, despre data şi ordinea intrării la negocierea directă. ■B.9. Concedentul va negocia cu fiecare ofertant în parte, la data stabilită, conform programării. ■B.10. Criteriile pentru valabilitatea ofertelor, sunt cele prevăzute în Caietul de sarcini şi nu pot face obiectul negocierii. ■B.11. Pe parcursul procedurii de negociere directă, comisia de evaluare poate propune concedentului solicitarea de la ofertanţi, a oricăror clarificări şi completări necesare, pentru demonstrarea 7 conformităţii ofertei cu cerinţele solicitate. ■B.12. În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea propunerii comisiei de evaluare, concedentul o transmite ofertanţilor vizaţi. ■B.13. Ofertanţii trebuie să răspundă la solicitarea concedentului în termen de două zile lucrătoare de la primirea acesteia. ■B.14. După încheierea negocierii directe, Comisia de evaluare întocmeşte un proces-verbal care va cuprinde concluziile negocierilor purtate şi în care recomandă concedentului oferta care a întrunit maximul de punctaj stabilit ca algoritm de calcul prevăzut în Caietul de sarcini. ■B.15. Eventualele contestaţii privind atribuirea directă se pot adresa, în termen de 3 zile lucrătoare, comisiei de evaluare a negocierii directe. ■B.16. În cazul în care rezultatul atribuirii directe este contestat şi are ca urmare anularea atribuirii către câştigătorul atribuirii directe, este desemnat câştigător cel de-al doilea ofertant ca număr de puncte. C) Garanţii ■C.1. În vederea participării la licitaţie şi în cazul atribuirii directe, ofertanţii sunt obligaţi să depună la organizator garanţia de participare. ■C.2. Ofertanţilor necâştigători li se restituie garanţia, în ziua în care concedentul a informat ofertantanţii despre decizia referitoare la atribuirea contractului de concesiune, în scris, cu confirmare de primire, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora., la cererea acestora. ■C.3. Garanţia de participare la licitaţie se pierde în următoarele cazuri: - dacă ofertantul îşi retrage oferta în termenul de valabilitate al acesteia; - în cazul ofertantului declarat câştigător, dacă acesta nu se prezintă în termenul de 15 de zile calendaristice de la data la care concedentul a informat ofertanţii despre decizia referitoare la atribuirea contractului de concesiune, pentru semnarea contractului de concesiune; - în cazul ofertantului declarat câştigător, care după semnarea contractului de concesiune nu a constituit garanţia de bună execuţie în perioada prevăzută în contract. ■C.4. Garanţiile se pot depune : - în numerar la caseria concedentului; - Scrisoare de garanţie bancară potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1. ■C.5.Valoarea garanţiei de participare reprezintă dublul tarifului de pornire a licitaţiei. SECŢIUNEA IV - CAIETUL DE SARCINI 4.1. Informatii generale privind obiectul concesiunii: Obiectul concesiunii îl constituie exploatarea durabilă prin pescuit recreativ/sportiv a resursei acvatice vii din zona de pescuit..............................aparţinând bazinului hidrografic......... 1. Principalele caracteristice ale zonelor concesionate : - altitudine ( zonă colinară, şes, munte) - suprafaţa - lungimea cursurilor de apă - accesul în zonă : favorabil , în apropierea aglomeraţiilor urbane; izolat; existenţa accesului 8 pe şosele sau căi ferate. 2. structura faunei piscicole 2. interdicţii/ restricţii datorate zonelor protejate sau altor prevederi legislative în vigoare 4. prezenţa factorilor poluanţi sau a altor factori perturbatori 5. posibilitatea organizării şi accesului la servicii ( pensiuni, locuri de campare etc.) 6. altele.. 4.1.1. Descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat • Datele de identificare şi delimitarea zonei de pescuit în care se găseşte resursa acvatică vie: - bazin hidrografic principal (delimitare, afluenţii şi braţele moarte ale lor, lacuri, bălţi, lacurile de acumulare, cu zonele lor inundabile la viituri, reţeaua de canale magistrale din sistemele hidroameliorative, de navigaţie şi hidroenergetice şi ramificaţiile acestora, etc.); - integrarea zonei, parţial sau total, în arii naturale protejate şi integrarea activităţilor de exploatare a resursei în planurile de management ale ariilor respective. • Date generale referitoare la fauna piscicolă existentă: - specii prezente, din care: - specii de interes comercial: ...... ; - specii protejate sau strict protejate: ...... ; - specii introduse: ...... ; - alte date, ..... . • Date privind exploatarea resursei acvatice vii din zonă prin pescuit comercial, ştiinţific, subzistenţă, etc.: - date privind efortul de pescuit; - date de identificare ale persoanelor autorizate pentru pescuit: ....... . • Integrarea zonei, parţial sau total, în arii naturale protejate şi integrarea activităţilor de exploatare a resursei în planurile de management ale ariilor respective: - Prezentarea generală a ariei naturale protejate, delimitare, scopul instituirii, clasa de management, etc.; - Condiţii speciale impuse de planul de management al ariei naturale protejate. 4.1.2. Destinaţia bunurilor ce fac obiectul concesiunii : • Exploatare durabilă a resursei prin pescuit recreativ/sportiv, practicat de membrii asociaţiei concesionare şi cu membrii altor asociaţii pe bază de reciprocitate, în scop de agrement, cu respectarea dispoziţiilor legale; • Se pot organiza şi desfăşura în condiţiile legii şi cu acordul concedentului activităţi complementare (educative, ştiinţifice, cercetare, prevenirea şi înlăturarea efectelor calamităţilor naturale, etc.) cu păstrarea cadrului natural şi protecţia mediului şi fără diminuarea potenţialului productiv al resursei. 4.1.3. Condiţiile de exploatare a concesiunii şi obiectivele de ordin economic, financiar, social şi de mediu urmărite de către concedent privind exploatarea eficace a resursei acvatice vii ce face obiectul concesiunii • Condiţiile existente la data concesionării, stabilite pentru accesul în zona de pescuit: - restricţii privind accesul în zona de pescuit; - căi de acces în zona de pescuit. • Măsurile impuse concesionarului, stabilite pentru paza resursei şi controlul activităţilor de pescuit:9 - numărul minim de personal de pază propriu angajat al concesionarului, autorizat, avizat şi dotat cu echipament de pază în condiţiile Legii nr.333/2003, completată şi modificată,privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protecţia persoanelor şi a HG nr.1010/2004 privind aprobarea normelor metodologice la Legea nr. 333/2003. • Condiţiile existente la data concesionării pentru protejarea şi refacerea populaţiilor de peşti: - descrierea zonelor de refacere biologica, a zonelor interzise la pescuit, etc.; - măsuri restrictive privind pescuitul in alte porţiuni ale bazinului hidrografic ce constituie zona de pescuit, referitore la perioade, specii, unelte, metode de pescuit, etc. altele decât cele prevăzute expres de lege; - acţiuni de populare-repopulare întreprinse de concedent sau aflate în derulare. • Situaţia existentă la data concesionării privind finanţarea programelor de populare şi/sau cercetare – dezvoltare în domeniul exploatării resurselor acvatice din zona de pescuit: - programe de finanţare şi proiecte iniţiate sau aflate în derulare; - proiecte de cercetare ştiinţifică iniţiate sau aflate în derulare. 4.2. Condiţii generale ale concesiunii 4.2.1. Regimul bunurilor utilizate de concesionar în derularea concesiunii (regimul bunurilor proprii): • Sunt bunuri de retur: resursele acvatice vii şi alte bunuri care au făcut obiectul concesiunii; • Bunurile de retur revin de plin drept, gratuite şi libere de orice sarcini concedentului la încetarea contractului de concesiune; • Sunt bunuri proprii: bunurile care au aparţinut concesionarului şi au fost utilizate de către acesta pe durata concesiunii şi care la încetarea contractului de concesiune rămân în proprietatea concesionarului. 4.2.2. Obligaţiile privind protecţia mediului, stabilite conform legislaţiei în vigoare: • pe parcursul exploatării bunului concesionat se vor respecta normele de protecţie a mediului impuse de legile în vigoare. 4.2.3. Obligativitatea asigurării exploatării în regim de continuitate şi permanenţă: • Bunul concesionat va fi exploatat în regim de continuitate şi permanenţă pentru scopul în care a fost concesionat, eventualele schimbări ale regimului de exploatare sunt interzise; • Concedentul transmite, pe durata contractului concesionarului, dreptul şi obligaţia de a exploata bunurile concesionate în schimbul unei redevenţe; • Concesionarul acţionează pe riscul şi răspunderea sa pentru exploatarea bunurilor concesionate conform destinaţiei lor. 4.2.4. Subconcesionarea bunului concesionat: • Este interzisă subconcesionarea în totalitate sau în parte a bunurilor concesionate. 4.2.5. Închirierea bunului concesionat: • Este interzisă de către concesionar închirierea în totalitate sau în parte a bunurilor concesionate pe durata concesiunii; 4.2.6. Durata concesiunii: • Durata concesiunii este de 20 de ani, cu posibilitatea prelungirii pentru o perioadă de 10 ani. 4.2.7. Redevenţa minimă şi modul de calcul al acesteia: • La calculul redevenţei minime, de la care încep licitaţiile, se ia în calcul:10 - nivelul sumelor maxime încasate de ANPA în anul 2010, pe baza permiselor de pescuit recreativ-sportiv valorificate prin asociaţiile de pescari sportivi; - situaţia eliberării permiselor de pescuit recreativ/sportiv achiziţionate, contracost, de asociaţiile de pescari sportivi, pe zone de pescuit (număr, valoare, categorii); - gradul de potenţial şi interes al zonei corelat cu cota alocată; - starea actuală şi dimensiunile zonei de pescuit, precum şi elementele care influenţează potenţialul productiv; - diversitatea ihtiofaunei; - gradul de degradare al mediului ambiant şi previziuni; - evaluarea cotelor de pescuit pe zonă corelată cu numărul de membrii pescari sportivi; - gradul de expunere la factorii limitativi pentru resursa acvatică vie; - accesul în zonă; - practicarea pescuitului recreativ/sportiv în mod tradiţional în zonă. 4.2.8. Natura şi cuantumul garanţiilor solicitate de concedent: • În afara garanţiei de participare la licitaţie, concesionarul are obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la data semnării contractului de concesiune, să depună în contul ANPA, cu titlu de garanţie de bună execuţie, o sumă fixă reprezentând cuantumul a ˝ din redevenţa pentru primul an contractual sau o scrisoare de garanţie bancară deschisă la acest nivel pentru perioada concesionării. 4.2.9. Condiţiile speciale impuse de natura bunurilor ce fac obiectul concesiunii, cum sunt: 4.2.9.1. Condiţii privind folosirea şi conservarea patrimoniului: • concesionarul este obligat să acţioneze prin mijloace legale la conservarea patrimoniului concesionat; • concedentul este obligat să sprijine concesionarul în acţiunile acestuia privind conservarea patrimoniului, 4.2.9.5. Protecţia mediului: • pe parcursul exploatării bunului concesionat, concesionarul va colabora cu custozii sau administratorii ariilor protejate, agenţiile de mediu, în vederea elaborării sau corelării planurilor de management ale ariilor naturale suprapuse total sau parţial pe zonele de pescuit. 4.2.9.6. Protecţia muncii: • respectarea legislaţiei privind protecţia muncii cade exclusiv în sarcina concesionarului. 4.2.9.7. Condiţii impuse de acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte: • …….. ; • …….. . 4.3 Condiţiile de valabilitate pe care trebuie să le îndeplinească ofertele: 4.3.1. Oferta reprezintă angajamentul ferm al ofertantului în conformitate cu documentele licitaţiei, este secretă şi se depune în vederea participării la licitaţie sau atribuire directă în plicuri sigilate la adresa specificată în anunţ. 4.3.2. Oferta trebuie să fie fermă şi redactată în limba română. 4.3.3. Oferta este supusă clauzelor juridice şi financiare înscrise în documentele ce o alcătuiesc. 4.3.4. Organizatorul licitaţiei are dreptul, prin comisia de evaluare, să descalifice orice ofertant care nu îndeplineşte prin oferta prezentată una sau mai multe cerinţe din documentele licitaţiei stabilite în cadrul condiţiilor de eligibilitate şi calificare. 4.3.5. Depunerea ofertei reprezintă manifestarea voinţei ofertantului de a semna contractul de 11 concesiune a terenului pentru a-l exploata conform obiectivelor concedentului. 4.3.6. Revocarea ofertei de către ofertant în perioada de valabilitate a acesteia, potrivit anunţului, atrage după sine pierderea garanţiei de participare. 4.3.7. Revocarea de către ofertant a ofertei după adjudecare, atrage după sine pierderea garanţiei de participare şi, dacă este cazul, plata de daune interese de către partea în culpă. 4.3.8. Conţinutul ofertei trebuie să rămână confidenţial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, concedentul urmând a lua cunoştinţă de conţinutul respectivelor oferte numai la data deschiderii plicurilor de către comisia de licitaţie sau după această dată. 4.3.9. Perioada de valabilitate a ofertei este de 60 (şaizeci) de zile calendaristice. 4.4. Clauze referitoare la încetarea contractului de concesiune 4.4.1. Încetarea contractului de concesiune poate avea loc în următoarele situaţii: a) la expirarea duratei stabilite în contractul de concesiune; b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată; c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului; d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar, cu plata unei despăgubiri în sarcina concedentului; e) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului concesionat sau în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri. 4.4.2. La încetarea contractului de concesiune concesionarul este obligat să restituie concedentului, în deplină proprietate, liber de orice sarcină, bunul concesionat. SECŢIUNEA V - INSTRUCŢIUNI PRIVIND MODUL DE ELABORARE ŞI PREZENTARE A OFERTELOR 5.1. Prezentarea ofertelor - condiţii de eligibilitate (condiţii obligatorii) 5.1.1. Ofertele vor fi redactate în limba română. 5.1.2. Ofertanţii transmit ofertele lor în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se înregistrează, în ordinea primirii lor, la secretariatul ANPA, în registrul “Oferte”, precizându-se data şi ora. 5.1.3. Pe plicul exterior se va indica doar obiectul concesiunii pentru care este depusă oferta, data si ora deschiderii ofertelor. 5.2. PLICUL EXTERIOR TREBUIE SĂ CONŢINĂ - documente privitoare la ofertanţi: 5.2.1. O fişă cu informaţii privind ofertantul şi o declaraţie de participare semnata de ofertant, fără îngroşări, ştersături sau modificări. 5.2.2. Acte doveditoare privind calitatea şi capacităţile ofertanţilor, conform criteriilor concedentului: 5.2.2.1. Documente care să ateste forma juridică a ofertantului: Extras din Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa Judecătoriei de domiciliu a asociaţiei sau certificat de grefă eliberat de către grefa Judecătoriei de la sediul acesteia, din care rezultă stadiul asociaţiei la zi. 5.2.2.2. Acte doveditoare a stării materiale şi financiare care să ateste capacitatea de preluare a concesiunii:12 a) Valoarea capitalului propriu rezultat din bilanţul contabil la 31.XII.2009; b) Scrisoare de bonitate banca; c) Certificat de atestare fiscală, eliberat de DGFP, care să ateste că asociaţia/fundaţia nu are datorii la bugetul de stat consolidat, valabile la data deschiderii ofertelor – original sau copie legalizată; d) Certificat privind taxele si impozitele locale, care să ateste că asociaţia/fundaţia nu are datorii la bugetele locale, valabile la data deschiderii ofertelor – original sau copie legalizata. Este suficient certificatul de atestare fiscală. 5.2.3. Acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini, respectiv originalul chitanţei de plată a caietului de sarcini. 5.2.4. Împuternicire pentru reprezentantul entităţii juridice, dacă nu este reprezentantul legal al acesteia. 5.2.5. Scrisoarea de garanţie bancară de participare la licitaţie sau chitanţa de plată a garanţiei de participare la licitaţie, după caz, în original. 5.2.6. Lista personalului propriu de specialitate angajat cu contract de muncă şi normă întreagă, pe perioadă nedeterminată, pentru executarea activităţii de pază, şi copie după atestatele şi avizele emise de Ministerul de Interne în condiţiile Legii nr. 333/2003. 5.2.7. Lista dotărilor proprii necesare pentru executarea activităţii de pază a resursei acvatice vii (autoturisme, arme de pază, telefon de serviciu etc.). 5.3. CONDIŢII DE DESCALIFICARE A OFERTANŢILOR 5.3.1. Comisia de evaluare pentru orice fază privind atribuirea contractului de concesiune, prin licitaţie sau, după caz, prin negociere directă, după deschiderea plicurilor exterioare, va verifica, în prezenţa membrilor comisiei cât şi în prezenţa ofertanţilor, consemnând în procesul verbal, existenţa tuturor documentelor cuprinse în plicul exterior. 5.3.2. Lipsa oricărui document sau existenţa acestora neconforme condiţiilor înscrise mai sus (original/ copie, după caz), cât şi neîncadrarea integrală în elementele precizate la aceeaşi rubrică, atrage necondiţionat descalificarea oricărui ofertant, înainte de a mai fi necesară deschiderea plicului interior şi fără de a se accepta completări ulterioare ale documentaţiei, ce ar putea crea vreun avantaj respectivului sau respectivilor ofertanţi. 5.4. PLICUL INTERIOR TREBUIE SĂ CONŢINĂ: ◊ Pe plicul interior se înscriu numele sau denumirea ofertantului, sediul social al acestuia sau adresa, precum şi zona de concesiune. ◊ Acest plic va conţine oferta propriu-zisă şi va fi semnată şi parafată de către de ofertant. ◊ Oferta va cuprinde valoarea redevenţei oferite. ◊ Fiecare participant are dreptul să depună o singură ofertă. ◊ Ofertele primite şi înregistrate după termenul limită de primire, prevăzut în anunţul publicitar, vor fi excluse de la licitaţie şi vor fi înapoiate ofertanţilor fără a fi deschise. ◊ Plicurile interioare care nu sunt sigilate, constatarea făcându-se de către membri comisiei de evaluare şi ceilalţi ofertanţi după deschiderea plicurilor exterioare, nu vor fi luate în considerare, ofertele respective fiind descalificate, menţionându-se în mod expres despre această situaţie în procesul-verbal ce se va încheia după deschiderea plicurilor exterioare. 5.5. ELEMENTE DE PREŢ13 • Preţul minim de pornire a licitaţiei este de …… lei; • Preţul concesiunii, licitat şi adjudecat, va fi indexat anual cu rata inflaţiei. • Modul de achitare a preţului concesiunii cât şi clauzele pentru respectarea obligaţiilor de plată, se vor stabili prin contractul de concesiune. • În termen de 30 de zile de la semnarea contractului, concesionarul are obligaţia să depună, cu titlu de garanţie de bună execuţie, o sumă fixă reprezentând cuantumul a ˝ din redevenţa pentru primul an sau scrisoare de garanţie bancară deschisă la acest nivel, pentru perioada concesionării. • Din suma prevăzută mai sus, vor fi reţinute, dacă este cazul, penalităţile şi alte sume datorate concedentului de către concesionar, în baza contractului de concesiune. • Cumpărătorului documentaţiei de atribuire participant la licitaţia publică căruia nu i-a fost adjudecată concesionarea, va primi (se va restitui) contravaloarea garanţiei de participare în ziua anunţării câştigătorului. • Cumpărătorul documentaţiei de atribuire, care a depus documentaţia pentru atribuire, dar şi-a retras oferta în perioada de valabilitate a acesteia, va pierde contravaloarea garanţiei de participare la licitaţie sau negociere directă, după caz. • Cumpărătorul documentaţiei de atribuire câştigător al licitaţiei publice va pierde contravaloarea garanţiei de participare la licitaţie sau negociere directă, după caz, dacă după adjudecare nu încheie, în termen de 30 de zile, contractul de concesiune sau nu constituie, în termen de 30 de zile, de la semnarea contractului garanţia de bună execuţie. • Toate obligaţiile reciproce se vor concretiza în contractul de concesiune. SECŢIUNEA VI - INFORMAŢII PRIVIND CRITERIILE DE ATRIBUIRE APLICATE PENTRU STABILIREA OFERTEI CÂŞTIGĂTOARE 6.1. Criteriul de desemnare a ofertei câştigătoare şi de atribuire a contractului de concesiune este stabilit pe bază de punctaj, calculat în conformitate cu dispoziţiile art. 36 din O.U.G. 54/2006 şi dispoziţiile art. 40 din HG 168/2007 astfel: a) Nivelul maxim al redevenţei b) Capacitatea economico-financiară a ofertanţilor c) Capacitatea profesională d) Capacitate tehnică; e) Experienţă în domeniu; f) Condiţii specifice impuse de natura bunului concesionat Factor de evaluare Pondere a). Valoarea cea mai mare a redevenţei - 55 puncte. b) Capacitatea economico-financiară a ofertanţilor reflectată în capitalul propriu din bilanţul contabil, la 31.XII.2009 - 15 puncte. c) Capacitatea profesională, reflectată în numărul de angajaţi pentru coordonarea activităţii de pescuit recreativ-sportiv - 5 puncte d) Capacitatea tehnică, reflectată în valoarea dotărilor folosite în activitatea de pescuit recreativ-sportiv şi piscicultură – 5 puncte e) Experienţa în domeniu - 5 puncte 55% 15% 5 % 5% 5%14 f) Condiţii specifice impuse de natura bunului concesionat - 15 puncte 15% Detalii privind aplicarea algoritmului de calcul: a) Punctajul pentru valoarea redevenţei Ofertantul care prezintă cea mai mare valoare a redevenţei, obţine punctajul maxim, respectiv 55 de puncte. În ordine descrescătoare, punctajele aferente fiecărei oferte se vor calcula după formula: Punctaj pentru val. redevenţei = Tarif maxim ofertat x 55 puncte Tarif ofertant b) Punctaj pentru capacitatea economico-financiară a ofertanţilor Valoarea cea mai mare a capitalului propriu din bilanţul contabil la 31.XII.2009, depus la finanţele publice, întruneşte punctajul maxim, adică de 15 puncte. În ordine descrescătoare, punctajele aferente fiecărei oferte se vor calcula după formula: Punctaj ptr. capacitate tehn.-econ. = Valoarea maximă a capitalului propriu x 15 puncte Valoarea capitalului propriu c) Capacitatea profesională Ofertantului care are cel mai mare număr de angajaţi de specialitate, pentru coordonarea activităţii de pescuit recreativ-sportiv şi, eventual, de piscicultură în cadrul asociaţiei, i se acordă 5 puncte. În ordinea descrescătoare, punctajele oferite fiecărui ofertant se vor calcula după formula: Punctaj ptr capacitate profesională = Număr maxim de angajaţi în profil x 5 puncte Număr de angajaţi în profil Ofertanţii vor prezenta copii după contractele de muncă ale angajaţilor cu pregătire profesională în domeniul pisciculturii şi copii după diplomele de studii. d) Capacitatea tehnică Ofertantului care are cea mai mare valoare imobilizată în dotări necesare pazei eficiente şi exploatării durabile a resursei acvatice vii, precum şi activităţii de piscicultură materializate în autoturisme, arme de pază, telefoane mobile şi, eventual, tractoare, remorci, hidrobioane etc., i se acordă maximum de 5 puncte. În ordinea descrescătoare, punctajele oferite fiecărui ofertant se vor calcula după formula: Punctaj ptr capacitate tehnică = Valoare maximă imobilizată în dotări specifice x 5 puncte Valoare imobilizată în dotări specifice Ofertanţii vor prezenta o listă cu utilajele enumerate mai sus şi cu valorile de înregistrare a acestora în evidenţele contabile proprii, precum şi fişele mijloacelor fixe respective. e) Experienţă în domeniu15 Ofertantului care are activitatea cea mai îndelungată în domeniul exploatării durabile, prin pescuit recreativ-sportiv, a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale, i se acordă 5 puncte. În ordine descrescătoare, punctajele aferente fiecărui ofertant se vor calcula după formula: Punctaj ptr experienţa în domeniu = Număr maxim de ani în activitate x 5 puncte Număr de ani în activitate În dovedirea experienţei în domeniile pescuitului recreativ-sportiv şi, în unele cazuri, a pisciculturii, ofertanţii trebuie să depună copii după contractele cu acest obiect (de folosinţă piscicolă sau de exploatare a resursei acvatice vii prin pescuit recreativ-sportiv) deţinute de asociaţii, în decursul timpului. f) Condiţii specifice impuse de natura bunului concesionat Ofertantul care are cel mai mare număr de paznici angajaţi pe perioadă nedeterminată, şcolarizaţi, avizaţi de organele competente de poliţie în condiţiile Legii nr. 333/2003 şi echipaţi corespunzător pentru paza resursei acvatice vii primeşte punctajul maxim, de 15 puncte. În ordine descrescătoare, punctajele pentru fiecare ofertant se acordă după formula: Punctaj ptr. condiţii specifice = Număr maxim de paznici x 15 puncte Număr de paznici Ofertantul va prezenta copii după contractele de muncă încheiate cu paznicii avizaţi, înregistrate la ITM, precum şi avizele de paznici acordate de organele competente de poliţie, după efectuarea şcolarizării în discuţie. 6.2. La oferte egale, atribuirea se va face în favoarea ofertantului cu cea mai mare experienţă în domeniul pescuitului recreativ-sportiv. 6.3. Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. Ea va adopta decizii în mod autonom, numai pe baza documentaţiei de atribuire si cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Membrii comisiei de evaluare, supleanţii şi invitaţii, trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese. Aceştia au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în ofertele analizate. SECŢIUNEA VII - Încheierea contractului de concesiune 7.1.Concedentul are obligaţia de încheia contractul de concesiune cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare. 7.2. Concendentul are obligaţia de a informa ofertanţii despre deciziile referitoare la atribuirea contractului de concesiune, în scris, cu confirmare de primire, în termen de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora, după cum urmează: 7.2.1. În cadrul comunicării prevăzute la art. 7.1., concedentul are obligaţia de a informa ofertantul/ofertanţii câştigător/câştigători cu privire la acceptarea ofertei/ofertelor prezentate. 16 7.2.2. În cadrul comunicării prevăzute la art. 7.1. concedentul are obligaţia de a informa ofertanţii care au fost respinşi sau a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare asupra motivelor ce au stat la baza deciziei respective. 7.3. Concedentul poate să încheie contractul de concesiune numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării prevăzute la art. 7.2. SECŢIUNEA VIII - CĂI DE ATAC 8.1. Soluţionarea litigiilor apărute în legătură cu atribuirea, încheierea, executarea, modificarea şi încetarea contractului de concesiune, precum şi a celor privind acordarea de despăgubiri se realizează potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. 8.2. Acţiunea în justiţie se introduce la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărui jurisdicţie se află sediul concedentului. SECŢIUNEA IX - INFORMAŢII REFERITOARE LA CLAUZELE CONTRACTUALE OBLIGATORII 9.1. Concesionarul este obligat să asigure exploatarea eficientă în regim de continuitate şi de permanenţă, a bunului proprietate publică ce face obiectul concesiunii, potrivit obiectivelor stabilite de către concedent 9.2. Concesionarul este obligat să exploateze în mod direct bunul care face obiectul concesiunii. 9.3. Subconcesionarea este interzisă, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată cu modificările ulterioare. 9.4. Concesionarul este obligat să plătească redevenţa. 9.5. Concesionarul este obligat să respecte condiţiile impuse de natura bunurilor proprietate publică (protejarea secretului de stat, materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi conservarea patrimoniului etc.). 9.6. La încetarea contractului de concesiune prin ajungere la termen concesionarul este obligat să restituie concedentului în deplină zona care a făcut obiectul concesiunii. 9.7. Drepturile si indatoririle partilor se stabilesc prin contract 9.8. Toate lucrarile privind racordarea la retelele tehnice edilitare existente si obtinerea acordului de la detinatorii acestora, privesc pe concesionari contractanţi. 9.9. Concesionarul este obligat de a asigura, pe perioada concesionarii, regularizarea si continuitatea activitatii in scopul careia a fost concesionată resursa acvatică vie.17 Anexa nr.1 BANCA (denumirea) Model SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂ pentru participare cu ofertă la procedura de licitaţie publică, privind concesionarea exploatării resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale aferente zonelor de pescuit recreativ-sportiv din România Către: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale – Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură, cu sediul în Bucureşti, sectorul 3, B-dul Carol nr.2-4, în calitate de concedent Cu privire la procedura pentru atribuirea contractului de concesionare a exploatării resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale aferente zonelor de pescuit recreativ-sportiv din România, bun public, noi (denumirea băncii), având sediul înregistrat la ........................................... (adresa băncii), ne obligăm, faţă de Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură, având calitatea de concedent, să plătim suma de ...... (in litere şi în cifre), la prima sa cerere scrisă şi fără ca aceasta să aibă obligaţia de a-şi motiva cererea respectivă, cu condiţia ca în cererea sa, Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură să specifice că suma cerută de ea şi datorată ei este din cauza existenţei uneia sau mai multora dintre situaţiile următoare: a) ofertantul (denumirea/numele) şi-a retras oferta în perioada de valabilitate a acesteia; b) oferta sa fiind stabilită câştigătoare, ofertantul (denumirea/numele) a refuzat să semneze contractul de concesionare a resursei acvatice vii în habitatele naturale aferente zonelor de pescuit recreativ-sportiv din România, în perioada de valabilitate a ofertei; c) oferta sa fiind stabilită câştigătoare, ofertantul (denumirea/numele), după semnarea contractului de concesionare a exploatării resursei acvatice vii din habitatele naturale aferente zonei de pescuit recreativ-sportiv ………………………, nu a constituit şi nu a depus la concedent, garanţia de bună execuţie a contractului, în termenul prevăzut în contract. Prezenta garanţie este valabilă până la data de ...........18 Parafată de Banca _____________ în ziua ______ luna ________ anul _____ (semnătura autorizată) BANCA Anexa nr.2 (denumirea) MODEL SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂ DE BUNĂ EXECUŢIE Către: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale – Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură, cu sediul în Bucureşti, sectorul 3, B-dul Carol nr.2-4, în calitate de concedent Cu privire la contractul de concesionare a exploatării resursei acvatice vii din habitatele naturale aferente zonei de pescuit recreativ-sportiv ……………………, nr. ... /2010, încheiat, în baza procesuluiverbal de adjudecare a licitaţiei publice deschise nr. ... /2010, între Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură în calitate de concedent şi între A.J.V.P.S./A.V.P.S. ……………….. (denumirea asociaţiei) în calitate de concesionar, noi ……………….. (denumirea băncii), având sediul înregistrat la ……………….. (adresa băncii) ne obligăm prin prezenta, să plătim în favoarea concedentului, suma de ......(în cifre şi în litere), reprezentând ˝ din redevenţa pentru primul an contractual, la prima sa solicitare însoţită de o declaraţie cu privire la neîndeplinirea obligaţiilor ce revin concesionarului, aşa cum sunt acestea prevăzute în contractul de concesionare a exploatării resursei acvatice vii în habitatele naturale aferente zonei de pescuit recreativ-sportiv mai sus menţionată. Plata se va face în termenul menţionat în cerere, fără nici o altă formalitate suplimentară din partea concedentului sau a concesionarului. Prezenta garanţie este valabila până la data de ....../....../……..... În cazul în care părţile contractante sunt de acord să prelungească perioada de valabilitate a contractului şi implicit a garanţiei sau să modifice unele prevederi contractuale care au efecte asupra angajamentului băncii, se va obţine acordul nostru prealabil. În caz contrar, prezenta scrisoare de garanţie îşi pierde valabilitatea. Parafată de Banca ...................………....... în ziua .......luna ................ anul 2009
_______________________________________ Pescuitul inainte de toate.
|
|