Pro Pescar
Acest forum se adreseaza tuturor pescarilor sportivi
Lista Forumurilor Pe Tematici
Pro Pescar | Reguli | Inregistrare | Login

POZE PRO PESCAR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil oanacreatza
Femeie
21 ani
Timis
cauta Barbat
25 - 55 ani
Pro Pescar / Statutul AJVPS Bihor / Intervenții ale AGVPS în domeniul pescuitului recreativ-sportiv Moderat de Tibi
Autor
Mesaj Pagini: 1
koko
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
Protocol delegare a administrării resurselor acvatice vii din apele munte


CONTRACT
privind concesionarea resursei acvatice vii
din habitatele piscicole naturale aferente zonelor de pescuit recreativ-sportiv din România
Încheiat azi ...... la sediul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură
1. Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură, cu sediul în Bucureşti, sectorul 3, B-dul
Carol nr.2-4, CUI ………………………………, telefon nr.021.634.44..29,  /fax nr. 021.332.61.32,
cont IBAN ………………………………., deschis la Trezoreria …………………………..
reprezentată prin Marian Sorinel Mănăilă, având funcţia de preşedinte, şi …………………………
având funcţia de  ……………………….. în calitate de concedent, pe de o parte,
şi
2. Asociaţia  ………………………………………………………………………… cu sediul
…………………………………….., înregistrată în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor cu nr. ... /....,
aflat la grefa  Judecătoriei  ………………………………..,  CIF nr. ...., cont bancar
………………………………, deschis la ………………………………………………, tel/fax
………………………………………,  reprezentată prin  ……………………………………., având
funcţia de  director  şi  ……………………………….  având funcţia de  contabil  şef,  în calitate de
concesionar, pe de alta parte,
de comun acord, în temeiul Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al
acesteia  – modificată şi completată ulterior, al O.U.G. nr. 23/2008 privind pescuitul  şi acvacultura,
modificată, completată şi aprobată prin Legea nr. 317/2009, al  O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul
contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007,
şi al Hotărârii Guvernului nr. ...../2010 de aprobare a concesionării în conformitate cu Anexa nr. 6 a
Normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 54/2006, precum  şi al H.G. nr.  1194/2008 privind
organizarea, structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, modificată şi
completată prin H.G. nr. 443/2009, şi în baza procesului-verbal nr. ..../2010, de adjudecare a licitaţiei
pentru exploatarea resursei vii din zona de pescuit ………. de încredinţare directă, au convenit încheierea
prezentului contract de concesionare, în următoarele condiţii:
CAP. 1  Obiectul contractului de concesiune
Art.  1.1. Obiectul contractului de concesiune  îl constituie exploatarea durabilă prin pescuit
recreativ/sportiv a resursei acvatice vii din zona de pescuit .............................. aparţinând bazinului
hidrografic .........,  în mod direct, pe riscul  şi pe răspunderea  concesionarului, în conformitate cu
obiectivele concedentului, aşa cum a fost stabilit conform documentaţiei de atribuire.
Art. 1.2.  Obiectivele concedentului sunt:
a) ........ ;
b) ........ ;
c) ........ ;
d) ......... , etc.
Art. 1.3. În derularea contractului de concesiune, concesionarul va utiliza următoarele categorii
de bunuri:
a) bunurile de retur: Resursele acvatice vii. Aceste bunurile revin de plin drept, gratuit şi
libere de orice sarcini concedentului la încetarea contractului de concesiune
b) bunurile proprii: Bunurile care au aparţinut concesionarului şi au fost utilizate de către acesta pe
durata concesiunii şi care la încetarea contractului de concesiune rămân în proprietatea concesionarului.
CAP. 2 Durata concesiunii
Art. 2.1. Durata concesiunii este de 20 de ani, începând de la data de 1.01.2011.
Art. 2.2. Contractul de concesiune poate fi prelungit pentru o perioadă de 10 ani, cu acordul părţilor.
CAP. 3 Redevenţa
Art. 3.1. Redevenţa este de ........... lei, stabilită conform ofertei declarate câştigătoare, plătită
anual, în patru două tranşe trimestriale semestriale, egale. şi reprezintă, în conformitate cu  clauzele
stabilite prin caietul de sarcini, …………………………….2
Art. 3.2. Concesionarul va achita în plus, ˝ din contravaloarea permiselor temporare, puse la
dispoziţie de concendent, pentru membrii asociaţiilor care nu au relaţii de reciprocitate cu
concesionarul sau pentru cetăţenii care nu sunt membri ai vreunei asociaţii de pescari sportivi.
CAP. 4 Termenii şi condiţii de plată a redevenţei
Art.  4.1.  Plata redevenţei se efectuează într-un interval de  15 zile de la expirarea fiecărui
trimestru semestru calendaristic, în baza facturii expediată de concedent.
Art.  4.2. Plata  redevenţei se face în  contul concedentului nr. ..................., deschis la
.........................
Art.  4.3. Neplata redevenţei, de către concesionar, sau executarea cu  întarziere a acestei
obligaţii conduce la plata de penalităţi de întârziere, în cuantum de 0,05%, calculate pentru fiecare zi
calendaristică de întârziere la valoarea neachitată, de la data scadentei şi până la data  plăţii efective.
CAP. 5  Drepturile părţilor
Drepturile concesionarului:
Art. 5.1. Concesionarul are dreptul de a exploata prin membrii săi sau membrii asociaţiilor cu
care acesta are relaţii de reciprocitate, în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa, resursa acvatică vie
ce face obiectul contractului de concesiune.
Art. 5.2. Concesionarul are dreptul de a folosi în exclusivitate zona de pescuit recreativ-sportiv
şi de a reţine maximum 5 kg peşte/pescar sportiv/zi.
Art. 5.3. În temeiul contractului de concesiune încheiat, administratorul resursei acvatice vii,
eliberează anual în favoarea şi la cererea concesionarului, permise de pescuit recreativ-sportiv, pentru
atestarea dreptului la pescuit, în zona concesionată.
Drepturile concedentului:
Art. 5.4. Concedentul are dreptul să inspecteze bunurile concesionate, verificând respectarea
obligaţiilor asumate de concesionar.
Art. 5.4’.  Concendentul are dreptul să stabilească efortul de pescuit recreativ-sportiv, prin
limitarea numărului maxim de pescari, care pescuiesc în zona de pescuit ce face obiectul prezentului
contract, la numărul ….. pescari sportivi.
   Art. 5.5. Verificarea se va efectua cu notificarea prealabilă a concesionarului, în  care vor fi
detaliate obiectivele verificării.
   Art. 5.6. Concedentul are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a prezentului
contract de concesiune, doar din motive excepţionale, legate de interesul naţional. sau local.
CAP. 6 Obligaţiile părţilor
Obligaţiile concesionarului: 
Art.  6.1. Concesionarul este obligat să asigure exploatarea  durabilă şi  eficientă, în regim de
continuitate  şi de permanenţă, a  resursei acvatice vii,  bun proprietate publică ce face obiectul
concesiunii, potrivit obiectivelor stabilite de către concedent.
Art. 6.2. Concesionarul este obligat să exploateze în mod direct, prin membri săi şi membrii
asociaţiilor cu care acesta are relaţii de reciprocitate, resursa acvatică vie din zona de pescuit recreativsportiv  care face obiectul concesiunii. Concesionarul nu poate subconcesiona sau închiria zona de
pescuit recreativ-sportiv.
Art. 6.3.
Art. 6.3. Concesionarul este obligat să plătească redevenţa anuală în 4 2 tranşe  trimestriale
semestriale şi egale, în conformitate cu prevederile prezentului contract.
Art. 6.3’. Concesionarul este obligat să nu elibereze mai mult de ……….. permise de pescuit
recreativ-sportiv în zona ce face obiectul prezentului contract.
Art. 6.4. În termen de (cel mult) 30 de zile de la data încheierii contractului de concesiune,
concesionarul are obligaţia să depună, cu titlu de garanţie de bună execuţie, o sumă fixă reprezentând
˝ din redevenţa pentru primul an sau o scrisoare de garanţie bancară deschisă la acest nivel, pentru
toată perioada concesionării.
Art. 6.5. Concesionarul acţionează pe riscul şi răspunderea sa pentru exploatarea zonei de
pescuit recreativ-sportiv concesionată.
Art. 6.6. Concesionarul este obligat să respecte condiţiile impuse de concendent privind  condiţiile
de siguranţă în exploatare, de protecţia mediului, de folosirea şi conservarea patrimoniului etc.
Art. 6.7. Concesionarul are obligaţia de asigurare a pazei resursei acvatice vii din zona
concesionată, prin personal propriu angajat,  şcolarizat  şi avizat în condiţiile Legii nr. 333/2003
modificată şi completată, să execute paza bunurilor şi valorilor.3
Art. 6.8. Concesionarul are obligaţia să asigure protecţia socială a membrilor prin reducerea
cotizaţiei anuale, după cum urmează:
a) cu 50% pentru persoanele cu dezabilităţi locomotorii, pensionarii în vârstă de
    peste 65 ani, bărbaţii şi 60 de ani femeile, elevii şi studenţii în vârstă de maximum
    25 ani;
b) cu 75% pentru copiii şi elevii în vârstă de maximum 14 ani;
c) scutirea de platăa cotizaţiei după împlinirea vârstei de 75 de ani.
La incetarea contractului de concesiune prin ajungere la termen sau din orice alte  motive,
concesionarul este obligat să restituie concedentului, în deplina proprietate, resursa acvatică vie, bun
de retur, în mod gratuit şi liberă de orice sarcini.
Art. 6.9.  Concesionarul  are obligaţia de a elibera permise temporare membrilor asociaţiilor
care nu au relaţii de reciprocitate cu acesta şi cetăţenilor care nu sunt membri nici unei asociaţii.
Art. 6.10. Alte sarcini aferente concesionarului .....
    Obligaţiile concedentului
Art. 7.1.  Concedentul este obligat să nu îl tulbure pe concesionar în exerciţiul drepturilor
rezultate din prezentul contract de concesiune.
Art. 7.2. Concedentul nu are dreptul să modifice în mod unilateral contractul de concesiune, în
afară de cazurile prevăzute expres de lege.
Art. 7.3. Concedentul este obligat să notifice concesionarului apariţia oricăror împrejurări de
natură să aducă atingere drepturilor concesionarului
Art. 7.4. Concedentul are obligaţia emiterii şi eliberării anuale în favoarea concensionarului,
până la data de 15.XII a anului precedent în curs, permisele de pescuit recreativ-sportiv aferente zonei
concesionate prin prezentul contract pentru anul viitor.
Art. 7.5. Concedentul are obligaţia întocmirii şi expedierii, la adresa concesionarului, a facturii fiscale
aferente trimestrului semestrului pentru care se efectuează plata, în termen de  5. 15  zile de la închiderea
trimestrului semestrului.
CAP. 7 Încetarea contractului de concesiune
Art. 8.1. Prezentul contract de concesiune încetează în următoare situaţii:
    a) la expirarea duratei stabilite în contractul de concesiune;
b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de
către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina acestuia, în caz de dezacord
fiind competentă instanţa de judecată;
c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin rezilierea
unilaterală motivată a contractului  de către concedent, cu plata  de eventuale  despăgubiri în sarcina
concesionarului;
d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin rezilierea
unilaterală motivată a contractului de către concesionar, cu plata unei despăgubiri în sarcina
concedentului;
e) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a resursei acvatice vii din zona de pescuit
recreativ-sportiv  concesionată sau în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a exploata
resursa acvatică vie, prin renunţare la contract, fără plata vreunei despăgubiri;
Art. 8.2. La încetarea, din orice cauză a contractului de concesiune, bunurile ce au fost utilizate
de concesionar în pe derularea concesiunii, vor fi repartizate după cum urmează:
a) bunurile de retur, concedentului – ANPA;
b) bunuri proprii, concesionarului – asociaţiei ........................
CAP. 8 Clauze contractuale referitoare la împărţirea responsabilităţilor de mediu între
concedent şi concesionar
................................................................................................
CAP. 9 Răspunderea contractuală
Art. 10.1. Nerespectarea, de către părţile contractante, a obligaţiilor cuprinse în prezentul
contract de concesiune atrage răspunderea contractuală a părţii în culpă. 4
CAP. 10 Litigii
Art. 11.1.  Părţile semnatare ale prezentului contract convin ca orice neînţelegere privind
derularea şi interpretarea prezentului contract de concesionare să se soluţioneze pe cale amiabilă.
Art. 11.2.  În situaţia în care părţile nu pot soluţiona neînţelegerile ivite pe cale amiabilă,
convin  că soluţionarea litigiilor  de orice fel, ce decurg din executarea prezentului contract de
concesiune, se realizează potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările ulterioare, în acest sens se vor adresa instanţei competente.
CAP. 11 Alte clauze
Art. 12.1. Ne plata redevenţei pe o perioadă mai mare de un an  calendaristic dă dreptul
concedentului să rezilieze unilateral contractul de concesiune, fără îndeplinea altei formalităţi.
.
CAP. 12 Cauza de forţă majoră şi cazul fortuit
Art. 13.1. Forţa majoră este definită de legile române prin evenimente care nu pot fi prevăzute
şi preîntâmpinate şi care împiedică una dintre părţi să-şi respecte  propriile obligaţii contractuale. Orice
situaţie, independentă de voinţa părţilor (război, revoluţie, calamităţi naturale,  precum inundaţiile şi
seceta  etc.) se consideră caz de forţă majoră şi exonerează partea afectată de aceste evenimente de
responsabilităţile decurgând din prezentul contract numai în cazul în care respectă dispoziţiile
prezentului capitol.
Art. 13.2. Partea afectată de forţa majoră, are obligaţie să comunice prin telefon sau fax, iar
ulterior şi în scris, în maximum 5 zile de la data apariţiei acesteia, despre  această situaţie celeilalte
părţi şi să-i remită acesteia, în 15 zile de la data apariţiei cazului de forţă majoră, documentele oficiale
care dovedesc o astfel de situaţie.
Art. 13.3. După restabilirea situaţiei, părţile, de comun acord, vor analiza reluarea executării
contractului.
Cap. 13 Clauze finale
Art. 14.1. Prezentul contract de concesiune se poate reactualiza periodic, prin acte adiţionale,
în funcţie de rata inflaţiei, în ceea ce priveşte valoarea redevenţei a permiselor temporare.
De asemenea, prezentul contract de concesionare se poate reactualiza periodic, în privinţa
numărului maxim de pescari (efortului de pescuit recreativ-sportiv), în funcţie de rezultatul studiilor
efectuate în acest scop.
Art. 14.2. Prezentul contract de concesiune a fost încheiat în 2 (două) exemplare, ambele având
valoare de original, câte unul pentru fiecare parte, şi înregistrat la nivelul fiecărei părţi după cum
urmează ANPA în calitate de concedent sub nr. ......../2010, respectiv AVPS în calitate de concesionar
sub nr. ........./2010.
Pentru şi în numele concedentului,                   Pentru şi în numele concesionarului,
                   A.N.P.A.                                                           A.V.P.S.
             PREŞEDINTE                                                    DIRECTOR
  Marian Sorinel MĂNĂILĂ


_______________________________________
Pescuitul inainte de toate.

pus acum 12 ani
   
koko
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
Intervenții ale AGVPS în domeniul pescuitului recreativ-sportiv

Proiect documentaţie de concesionare a exploatării resursei acvatice vii:
   
PROIECT
DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE
privind concesionarea resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale aferente
zonelor de pescuit recreativ-sportiv din România2
CUPRINS
SECŢIUNEA I. INFORMATII GENERALE
SECŢIUNEA II- LEGISLAŢIA APLICATĂ
SECŢIUNEA III INSTRUCTIUNI PRIVIND ORGANIZAREA SI DESFASURAREA
PROCEDURII DE CONCESIONARE;
SECŢIUNEA IV CAIETUL DE SARCINI;
SECŢIUNEA V. INSTRUCTIUNI PRIVIND MODUL DE ELABORARE SI
PREZENTARE A OFERTELOR;
SECŢIUNEA VI. INFORMATII PRIVIND CRITERIILE DE ATRIBUIRE APLICATE
PENTRU STABILIREA OFERTEI CASTIGATOARE
SECŢIUNEA VII. CĂI DE ATAC;
SECŢIUNEA VIII. INFORMATII REFERITOARE LA CLAUZELE CONTRACTUALE
OBLIGATORII3
SECŢIUNEA II - LEGISLAŢIA APLICATĂ
►Constituţia României;
►Legea nr.213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificările şi
completările ulterioare, publicată în M.O. nr.448/24.11.1998;
► O.U.G.  nr.54/28.06.2006, privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate
publică, publicată în M.O. nr.569/30.06.2006,  aprobată şi modificată prin Legea nr.22/11.01.2007,
publicată în M.O. nr.35/18.01.2007;
► H.G. nr.168 /2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a O.U.G.  54/2006,
publicată în M.O. nr.146/28.02.2007;
► O.U.G. nr.23/2008, privind pescuitul  şi acvacultura, publicată în M.O. nr.180/10.03.2008,
modificată şi completată prin Legea nr.317/2009, de aprobare, publicată în M.O. nr.708/21.10.2009;
► Legea 333/2003 completată şi modificată, privind  paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si
protecţia persoanelor;
►HG 1010/2004 privind aprobarea normelor metodologice la L 333/2003;
►H.G. nr. 1194/2008 privind organizarea, structura  şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru
Pescuit  şi Acvacultură, publicată în M.O. nr.683/06.10.2008,  modificată şi completată prin Hotărârea
Guvernului nr.443/2009, publicată în M.O. nr.315/12.05.2009;
► H.G. nr.25/2010  privind organizarea  şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor  şi
Dezvoltării Rurale, publicată în M.O. nr.23/12.01.2010;
► Legea  nr.319/2006, privind protecţia sănătăţii  şi securităţii  în munca,  publicată în M.O.
nr.646/26.07.2006;
► Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, publicată în M.O. nr.1154/07.12.2004,
modificată şi completată;
► O.U.G. nr.195/2005, privind protecţia mediului, publicată în M.O. nr.1196/30.12.2005,
aprobată prin Legea nr.265/2006, publicată în M.O. nr.586/06.07.2006, modificată şi completată;
► O.G. nr.26/2000 cu privire la asociaţii ăi fundaţii, publicată în M.O. nr.39/31.01.2000, aprobată
prin Legea nr.246/2005, publicată în M.O. nr.651/25.07.2005, modificată şi completată.
SECŢIUNEA III - INSTRUCŢIUNI PRIVIND ORGANIZAREA ŞI
DESFĂŞURAREA   PROCEDURII DE CONCESIONARE
3.1  Calitatea de concesionar o poate avea orice asociaţie (entitate) de pescari sportivi  care
fiinţează, înscrise în Registrul unic de evidenţă a asociaţiilor de pescari sportivi ţinut de către concedent.
3.2. Orice asociaţie interesată, care îndeplineşte condiţiile de la pct. 3.1., are dreptul de a transmite
o solicitare de participare la procedura de atribuire a contractului de concesiune.
3.3. Concedentul  este obligat să asigure  cunoaşterea documentaţiei de atribuire, de către  orice
persoana interesată care îndeplineşte condiţiile de la pct. 3.1., pe baza solicitării în scris a acesteia, prin
punerea la dispoziţie a unui exemplar din documentaţia de atribuire, pe suport hârtie şi/sau pe suport
magnetic4
Desfăşurarea procedurilor de concesionare
A) Procedura licitatiei publice
■A.1. Concedentul anunţă licitaţia, pe zone de pescuit, în Monitorul Oficial al României – Partea a
VI-a, într-un cotidian de circulaţie naţională, într-un ziar local  şi pe site-ul ANPA, cu cel puţin 20
(douăzeci) de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.
■A.2 Anunţul va cuprinde obligatoriu următoarele informaţii prevăzute în anexa nr.3 la Normele
metodologice de aplicare a OUG nr.54/2006:
1. informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de
telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc.;
2. informaţii generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului
care urmează să fie concesionat;
3. informaţii privind documentaţia de atribuire:
3.1. modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui
exemplar al documentaţiei de atribuire;
3.2. denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care
se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire;
3.3. costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.  54/2006;
3.4. data limită pentru solicitarea clarificărilor,
4. informaţii privind ofertele:
4.1. data limită de depunere a ofertelor;
4.2. adresa la care trebuie depuse ofertele;
4.3. numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă,
5. data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor;
6. denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a instanţei competente în
soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei;
7. data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării.
■A.3 Concedentul are obligaţia de a pune documentaţia de atribuire la dispoziţia persoanei
interesate, în termen de maxim 4 zile lucrătoare de la primirea solicitării scrise în acest sens.
■A.4. Clarificările solicitate, cu privire la conţinutul documentaţiei de atribuire, vor fi transmise
către persoanele interesate în termen de maxim 4 zile lucrătoare de la primirea solicitării, atât solicitantului
cât şi celorlalte persoane care au obţinut documentaţia de atribuire, în condiţiile stipulate prin Ordonanţa
de Urgenţă nr.54/2006, art. 23, alin. (3) şi art. 24, alin. (1) şi alin. (2).
■A.5. Ofertanţii depun documentaţiile de participare la licitaţiile în locurile  şi în perioadele
anunţate de concedent.
■A.6. După primirea ofertelor în perioada anunţată şi înscrierea lor, în ordinea primirii, în registrul
“Candidaturi şi oferte”, plicurile închise şi sigilate vor fi predate comisiei de evaluare, constituită prin
decizie a Preşedintelui ANPA, la data fixată pentru deschiderea lor prevăzută în anunţul publicitar.
■A.7. Şedinţa de deschidere a plicurilor este publică.
■A.8. Pe parcursul procedurii de licitatie, comisia de evaluare poate propune concedentului
solicitarea oricăror clarificări şi completări necesare, pentru demonstrarea conformităţii ofertei cu cerinţele
solicitate.5
■A.9. După deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin
totalitatea documentelor şi datelor cerute în “Instrucţiunile privind modul de elaborare şi prezentare a
ofertelor”  şi întocmeşte un proces-verbal în care se menţionează rezultatul deschiderii plicurilor
respective.
■A.10. Sunt considerate oferte valabile  (calificate),  ofertele care îndeplinesc  condiţiile  de
valabilitate prevăzute în caietul de sarcini.
■A.11. În cazul în care nu există cel puţin trei oferte calificate, Comisia de evaluare va întocmi un
proces-verbal în  care se va preciza  imposibilitatea ţinerii licitaţiei şi a  deschiderii plicurilor interioare,
acestea urmând să fie  înapoiate ofertanţilor, iar procedura de licitaţie publică deschisă să fie reluată, după
alt anunţ de participare.
■A.12. Deschiderea plicurilor interioare ale ofertelor se face numai după semnarea procesuluiverbal care consemnează operaţiunile descrise la punctul 10 de către toţi membrii comisiei de evaluare şi
de către ofertanţi, numai dacă există cel puţin 3 (trei) oferte valabile.
■A.13. Criteriul de atribuire a contractului de concesiune este cel care întruneşte punctajul maxim
calculat conform elementelor stabilite prin caietul de sarcini.
■A.14. Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte un raport către concendent, care
cuprinde descrierea procedurii de concesionare  şi  operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale
ofertelor depuse  şi motivele alegerii ofertantului câştigător sau, în cazul în care nu a fost
desemnat câştigător nici un ofertant, cauzele respingerii.
■A.15. După primirea raportului comisiei de evaluare, concedentul, în termen de 3 zile lucrătoare
informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertanţii ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele
excluderii.
■A.16. Ofertanţii excluşi de la atribuire pot contesta deciziile Comisiei de evaluare, în termen de 3
zile lucrătoare, de la data luării la cunoştinţă, la concendent.
■A.17. Concendentul, prin Comisia de contestare a atribuirilor, numită prin decizie a Preşedintelui
ANPA, va analiza contestaţiile şi va răspunde constatatorului în termen de 5 zile lucrătoare de la data
înregistrării contestaţiei.
■A.18. În cazul în care licitaţia publică se anulează ca urmare a contestaţiilor obiective ale unor
ofertanţi sau nu a condus la desemnarea unui câştigător, se va consemna această situaţie într-un procesverbal şi se va organiza o nouă licitaţie.
■A.19. Pentru organizarea celei de-a doua licitaţii, se va relua procedura organizării primei licitaţii.
■A.20. Dacă nici cea de-a doua licitaţie nu a condus la desemnarea unui câştigător, situaţia se va
consemna într-un proces-verbal care va constitui temeiul pe baza căruia Comisia de evaluare va recurge la
procedura de negociere directă.
B) Procedura de negociere directă
■B.1. În cazul în care nu au fost depuse cel putin 3 oferte valabile în cadrul celei de-a doua licitaţii
publice sau aceasta nu a condus la desemnarea unui câştigător, concedentul va decide iniţierea procedurii de
negociere directă.
■B.2. Concedentul va proceda la publicarea anunţului privind negocierea directă, în Monitorul
Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian de circulaţie naţională, într-un ziar local, şi pe site-ul
ANPA. 6
■B.3. Anunţul negocierii directe potrivit disp. alin.(3) al art.27 din OUG nr.54/2006, se trimite spre
publicare cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor şi va cuprinde
obligatoriu următoarele informaţii prevăzute în anexa nr.4 la Normele metodologice de aplicare a OUG
nr.54/2006:
1. informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de
telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact etc.;
2. informaţii generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului ce
urmează să fie concesionat;
3. informaţii privind documentaţia de atribuire:
3.1. modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui
exemplar al documentaţiei de atribuire;
3.2. denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care
se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire;
3.3. costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune
de bunuri proprietate publică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007;
3.4. data limită pentru solicitarea clarificărilor,
4. informaţii privind ofertele:
4.1. data limită de depunere a ofertelor;
4.2. adresa la care trebuie depuse ofertele;
4.3. numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă,
5. data şi locul la care este programată începerea procedurii de negociere directă;
6. denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente
în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei;
7. data transmiterii anunţului negocierii către instituţiile abilitate, în vederea publicării.
■B.4. Termenul de punere, de către concendent, la dispoziţia ofertanului a documentaţiei de
atribuire este de maxim 2 zile lucrătoare de la momentul solicitării în scris a acesteia, potrivit disp. alin. (2)
al art.28 din OUG nr.54/2006.
■B.5. Termenul de obţinere a clarificărilor, solicitate de către orice persoană interesată, privitoare
la conţinutul documentaţiei de atribuire este de maxim 2 zile lucrătoare, înainte de data limită de depunere
a ofertelor. Clarificările se transmit tuturor ofertanţilor, avându-se grijă să nu se dezvăluie identitatea celui
ce a solicitat clarificările respective.
■B.6. Ofertele calificate pentru procedura de licitaţie publică rămân calificate şi pentru procedura de
negociere directă, dacă ofertanul nu depune, din proprie iniţiativă, altă ofertă.
■B.7. Condiţiile concesionării prin negociere directă nu pot fi inferioare celei de pornire a
licitaţiei.
■B.8. La data prevazută în anunţul publicitar pentru negocierea directă, concedentul programează
ofertanţii şi îi informează, în scris, despre data şi ordinea intrării la negocierea directă.
■B.9. Concedentul va negocia cu fiecare ofertant în parte, la data stabilită, conform programării.
■B.10. Criteriile pentru valabilitatea ofertelor, sunt cele prevăzute în Caietul de sarcini şi nu pot
face obiectul negocierii.
■B.11. Pe parcursul procedurii de negociere directă, comisia de evaluare poate propune
concedentului solicitarea de la ofertanţi, a oricăror clarificări şi completări necesare,  pentru demonstrarea 7
conformităţii ofertei cu cerinţele solicitate.
■B.12. În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea propunerii comisiei de evaluare, concedentul o
transmite ofertanţilor vizaţi.
■B.13. Ofertanţii trebuie să răspundă la solicitarea concedentului în termen de două zile lucrătoare
de la primirea acesteia.
■B.14. După încheierea negocierii directe, Comisia de evaluare întocmeşte un proces-verbal care
va cuprinde concluziile negocierilor purtate  şi în care recomandă concedentului oferta care a întrunit
maximul de punctaj stabilit ca algoritm de calcul prevăzut în Caietul de sarcini.
■B.15.  Eventualele contestaţii privind atribuirea directă se pot adresa, în termen de 3 zile
lucrătoare, comisiei de evaluare a negocierii directe.
■B.16. În cazul în care rezultatul atribuirii directe este contestat şi are ca urmare anularea atribuirii
către câştigătorul atribuirii directe, este desemnat câştigător cel de-al doilea ofertant ca număr de puncte.
C) Garanţii
■C.1. În vederea participării la licitaţie şi în cazul atribuirii directe, ofertanţii sunt obligaţi să
depună la organizator garanţia de participare.
■C.2. Ofertanţilor necâştigători li se restituie garanţia, în ziua în care  concedentul a informat
ofertantanţii despre decizia referitoare la atribuirea contractului de concesiune, în scris, cu confirmare de
primire, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora., la cererea acestora.
■C.3. Garanţia de participare la licitaţie se pierde în următoarele cazuri:
- dacă ofertantul îşi retrage oferta în termenul de valabilitate al acesteia;
- în cazul ofertantului declarat câştigător, dacă acesta nu se prezintă în termenul de 15 de
zile calendaristice de la data la care concedentul a informat ofertanţii despre decizia
referitoare la atribuirea contractului de concesiune, pentru semnarea contractului
de concesiune;
- în cazul ofertantului declarat câştigător, care după semnarea contractului de concesiune nu
a constituit garanţia de bună execuţie în perioada prevăzută în contract.
■C.4. Garanţiile se pot depune :
- în numerar la caseria concedentului;
- Scrisoare de garanţie bancară potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
■C.5.Valoarea garanţiei de participare reprezintă dublul tarifului de pornire a licitaţiei.
SECŢIUNEA IV - CAIETUL DE SARCINI
4.1. Informatii generale privind obiectul concesiunii:
Obiectul concesiunii îl constituie exploatarea durabilă prin pescuit recreativ/sportiv a resursei
acvatice vii din zona de pescuit..............................aparţinând bazinului hidrografic.........
1. Principalele caracteristice ale zonelor concesionate :
- altitudine ( zonă colinară, şes, munte)
- suprafaţa
- lungimea cursurilor de apă
- accesul în zonă : favorabil , în apropierea aglomeraţiilor urbane; izolat; existenţa accesului 8
pe şosele sau căi ferate.
2. structura faunei piscicole
2. interdicţii/ restricţii datorate zonelor protejate sau altor prevederi legislative în vigoare
4. prezenţa factorilor poluanţi sau a altor factori perturbatori
5. posibilitatea organizării şi accesului la servicii ( pensiuni, locuri de campare etc.)
6. altele..
4.1.1. Descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat
• Datele de identificare şi delimitarea zonei de pescuit în care se găseşte resursa acvatică vie:
- bazin hidrografic principal (delimitare, afluenţii şi braţele moarte ale lor, lacuri, bălţi, lacurile de
acumulare, cu zonele lor inundabile la viituri,  reţeaua de canale magistrale din sistemele
hidroameliorative, de navigaţie şi hidroenergetice şi ramificaţiile acestora, etc.);
- integrarea zonei, parţial sau total, în arii naturale protejate şi integrarea activităţilor de exploatare
a resursei în planurile de management ale ariilor respective.
• Date generale referitoare la fauna piscicolă existentă:
- specii prezente, din care:
- specii de interes comercial: ...... ;
- specii protejate sau strict protejate: ...... ;
- specii introduse: ...... ;
- alte date, ..... .
• Date privind exploatarea resursei acvatice vii din zonă prin pescuit comercial, ştiinţific,
subzistenţă, etc.:
- date privind efortul de pescuit;
- date de identificare ale persoanelor autorizate pentru pescuit: .......  .
• Integrarea zonei, parţial sau total, în arii naturale protejate şi integrarea activităţilor de
exploatare a resursei în planurile de management ale ariilor respective:
- Prezentarea generală a ariei naturale protejate, delimitare, scopul instituirii, clasa de management, etc.;
- Condiţii speciale impuse de planul de management al ariei naturale protejate.
4.1.2. Destinaţia bunurilor ce fac obiectul concesiunii :
• Exploatare durabilă a resursei prin pescuit recreativ/sportiv, practicat de membrii asociaţiei
concesionare şi cu membrii altor asociaţii pe bază de reciprocitate, în scop de  agrement, cu respectarea
dispoziţiilor legale;
• Se pot organiza şi desfăşura în condiţiile legii şi cu acordul concedentului activităţi complementare
(educative, ştiinţifice, cercetare, prevenirea şi înlăturarea efectelor calamităţilor naturale, etc.) cu  păstrarea
cadrului natural şi protecţia mediului şi fără diminuarea potenţialului productiv al resursei.
4.1.3. Condiţiile de exploatare a concesiunii şi obiectivele de ordin economic, financiar, social
şi de mediu urmărite de către concedent privind exploatarea eficace a resursei acvatice vii ce face
obiectul concesiunii
• Condiţiile existente la data concesionării, stabilite pentru accesul în zona de pescuit:
- restricţii privind accesul în zona de pescuit;
- căi de acces în zona de pescuit.
•  Măsurile impuse concesionarului, stabilite pentru paza resursei şi controlul activităţilor de
pescuit:9
- numărul minim de personal de pază propriu angajat al concesionarului, autorizat, avizat şi dotat
cu echipament de pază în condiţiile Legii nr.333/2003, completată şi modificată,privind paza obiectivelor,
bunurilor, valorilor si protecţia persoanelor  şi a HG nr.1010/2004 privind aprobarea normelor
metodologice la Legea nr. 333/2003.
•    Condiţiile existente la data concesionării pentru protejarea şi refacerea populaţiilor de
peşti:
- descrierea zonelor de refacere biologica, a zonelor interzise la pescuit, etc.;
- măsuri restrictive privind pescuitul in alte porţiuni ale bazinului hidrografic ce constituie zona de
pescuit, referitore la perioade, specii, unelte, metode de pescuit, etc. altele decât cele prevăzute expres de lege;
- acţiuni de populare-repopulare întreprinse de concedent sau aflate în derulare.
• Situaţia existentă la data concesionării privind finanţarea programelor de populare şi/sau
cercetare – dezvoltare în domeniul exploatării resurselor acvatice din zona de pescuit:
- programe de finanţare şi proiecte iniţiate sau aflate în derulare;
- proiecte de cercetare ştiinţifică iniţiate sau aflate în derulare.
4.2. Condiţii generale ale concesiunii
4.2.1. Regimul bunurilor utilizate de concesionar în derularea concesiunii (regimul bunurilor
proprii):
• Sunt bunuri de retur: resursele acvatice vii şi alte bunuri care au făcut obiectul concesiunii;
• Bunurile de retur revin de plin drept, gratuite şi libere de orice sarcini concedentului la încetarea
contractului de concesiune;
• Sunt bunuri proprii: bunurile care au aparţinut concesionarului şi au fost utilizate de către
acesta pe durata concesiunii  şi care la  încetarea contractului de concesiune rămân  în proprietatea
concesionarului.
4.2.2. Obligaţiile privind protecţia mediului, stabilite conform legislaţiei în vigoare:
• pe parcursul exploatării bunului concesionat se vor respecta normele de protecţie a mediului
impuse de legile în vigoare.
4.2.3. Obligativitatea asigurării exploatării în regim de continuitate şi permanenţă:
• Bunul concesionat va fi exploatat în regim de continuitate şi permanenţă pentru scopul în care a
fost concesionat, eventualele schimbări ale regimului de exploatare sunt interzise;
• Concedentul transmite, pe durata contractului concesionarului, dreptul şi obligaţia de a exploata
bunurile concesionate în schimbul unei redevenţe;
• Concesionarul acţionează pe riscul şi răspunderea sa pentru exploatarea bunurilor concesionate
conform destinaţiei lor.
4.2.4. Subconcesionarea bunului concesionat:
• Este interzisă subconcesionarea în totalitate sau în parte a bunurilor concesionate.
4.2.5. Închirierea bunului concesionat:
• Este interzisă de către concesionar închirierea în totalitate sau în parte a bunurilor concesionate
pe durata concesiunii;
4.2.6. Durata concesiunii:
• Durata concesiunii este de 20 de ani, cu posibilitatea prelungirii pentru o perioadă de 10 ani.
4.2.7. Redevenţa minimă şi modul de calcul al acesteia:
• La calculul redevenţei minime, de la care încep licitaţiile, se ia în calcul:10
- nivelul sumelor maxime încasate de ANPA  în anul 2010, pe baza permiselor de pescuit
recreativ-sportiv valorificate prin asociaţiile de pescari sportivi;
- situaţia eliberării permiselor de pescuit recreativ/sportiv achiziţionate, contracost, de
asociaţiile de pescari sportivi, pe zone de pescuit (număr, valoare, categorii);
-  gradul de potenţial şi interes al zonei corelat cu cota alocată;
- starea actuală şi dimensiunile zonei de pescuit, precum şi elementele care influenţează potenţialul
productiv;
- diversitatea ihtiofaunei;
- gradul de degradare al mediului ambiant şi previziuni;
- evaluarea cotelor de pescuit pe zonă corelată cu numărul de membrii pescari sportivi;
- gradul de expunere la factorii limitativi pentru resursa acvatică vie;
- accesul în zonă;
- practicarea pescuitului recreativ/sportiv în mod tradiţional în zonă.
4.2.8. Natura şi cuantumul garanţiilor solicitate de concedent:
• În afara garanţiei de participare la licitaţie, concesionarul are obligaţia ca, în termen de 30 de zile
de la data semnării contractului de concesiune, să depună în contul ANPA, cu titlu de garanţie de bună
execuţie, o sumă fixă reprezentând cuantumul a ˝ din  redevenţa pentru primul an contractual sau o
scrisoare de garanţie bancară deschisă la acest nivel pentru perioada concesionării.
4.2.9. Condiţiile speciale impuse de natura bunurilor ce fac obiectul concesiunii, cum sunt:
4.2.9.1. Condiţii privind folosirea şi conservarea patrimoniului:
• concesionarul este obligat să acţioneze prin mijloace legale la conservarea patrimoniului
concesionat;
• concedentul este obligat să sprijine concesionarul în acţiunile acestuia privind conservarea
patrimoniului,
4.2.9.5. Protecţia mediului:
• pe parcursul exploatării  bunului concesionat, concesionarul va colabora cu custozii sau
administratorii ariilor protejate, agenţiile de mediu, în vederea elaborării sau corelării planurilor de
management ale  ariilor naturale suprapuse total sau parţial pe zonele de pescuit.
4.2.9.6. Protecţia muncii:
• respectarea legislaţiei privind protecţia muncii cade exclusiv în sarcina concesionarului.
4.2.9.7. Condiţii impuse de acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte:
• …….. ;
• …….. .
4.3 Condiţiile de valabilitate pe care trebuie să le îndeplinească ofertele:
4.3.1. Oferta reprezintă angajamentul ferm al ofertantului în conformitate cu documentele
licitaţiei, este secretă şi se depune în vederea participării la licitaţie sau atribuire directă în plicuri sigilate
la adresa specificată în anunţ.
4.3.2. Oferta trebuie să fie fermă şi redactată în limba română.
4.3.3. Oferta este supusă clauzelor juridice şi financiare înscrise în documentele ce o alcătuiesc.
4.3.4. Organizatorul licitaţiei are dreptul, prin comisia de evaluare, să descalifice orice ofertant care
nu îndeplineşte prin oferta prezentată una sau mai multe cerinţe din documentele licitaţiei stabilite în
cadrul condiţiilor de eligibilitate şi calificare.
4.3.5.  Depunerea ofertei reprezintă manifestarea voinţei ofertantului de a semna contractul de 11
concesiune a terenului pentru a-l exploata conform obiectivelor concedentului.
4.3.6. Revocarea ofertei de către ofertant în perioada de valabilitate a acesteia, potrivit anunţului,
atrage după sine pierderea garanţiei de participare.
4.3.7. Revocarea de către ofertant a ofertei după adjudecare, atrage după sine pierderea garanţiei de
participare şi, dacă este cazul, plata de daune interese de către partea în culpă.
4.3.8.  Conţinutul ofertei trebuie să rămână confidenţial până la data stabilită pentru deschiderea
acestora, concedentul urmând a lua cunoştinţă de conţinutul respectivelor oferte numai la data deschiderii
plicurilor de către comisia de licitaţie sau după această dată.
4.3.9. Perioada de valabilitate a ofertei este de 60 (şaizeci) de zile calendaristice.
4.4. Clauze referitoare la încetarea contractului de concesiune
4.4.1. Încetarea contractului de concesiune poate avea loc în următoarele situaţii:
a) la expirarea duratei stabilite în contractul de concesiune;
b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către
concedent, cu plata unei despăgubiri juste  şi prealabile în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind
competentă instanţa de judecată;
c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere de către
concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului;
d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către
concesionar, cu plata unei despăgubiri în sarcina concedentului;
e) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului concesionat sau în cazul imposibilităţii
obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri. 4.4.2. La încetarea
contractului de concesiune concesionarul este obligat să restituie concedentului, în deplină proprietate,
liber de orice sarcină, bunul concesionat.
SECŢIUNEA V - INSTRUCŢIUNI PRIVIND MODUL DE ELABORARE ŞI
PREZENTARE A OFERTELOR
5.1. Prezentarea ofertelor - condiţii de eligibilitate (condiţii obligatorii)
5.1.1. Ofertele vor fi redactate în limba română.
5.1.2. Ofertanţii transmit ofertele lor în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se
înregistrează, în ordinea primirii lor, la secretariatul ANPA, în registrul “Oferte”, precizându-se data şi ora.
5.1.3. Pe plicul exterior se va indica doar obiectul concesiunii pentru care este depusă oferta, data
si ora deschiderii ofertelor.
5.2. PLICUL EXTERIOR TREBUIE SĂ CONŢINĂ - documente privitoare la ofertanţi:
5.2.1. O fişă cu informaţii privind ofertantul şi o declaraţie de participare semnata de ofertant,
fără îngroşări, ştersături sau modificări.
5.2.2. Acte doveditoare privind calitatea  şi capacităţile ofertanţilor, conform criteriilor
concedentului:
5.2.2.1. Documente care să ateste forma juridică a ofertantului:
Extras din Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa Judecătoriei de domiciliu a asociaţiei
sau certificat de grefă eliberat de către grefa Judecătoriei de la sediul acesteia, din care rezultă stadiul
asociaţiei la zi.
5.2.2.2. Acte doveditoare a stării materiale şi financiare care să ateste capacitatea de preluare
a concesiunii:12
a) Valoarea capitalului propriu rezultat din bilanţul contabil la 31.XII.2009;
b) Scrisoare de bonitate banca;
c) Certificat de atestare fiscală, eliberat de  DGFP, care să ateste că asociaţia/fundaţia nu are
datorii la bugetul de stat consolidat, valabile la data deschiderii ofertelor – original sau copie legalizată;
d) Certificat privind  taxele  si  impozitele locale, care să ateste că asociaţia/fundaţia nu are
datorii la bugetele locale, valabile la data deschiderii ofertelor  – original sau copie legalizata.  Este
suficient certificatul de atestare fiscală. 
5.2.3. Acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini, respectiv originalul
chitanţei de plată a caietului de sarcini.
5.2.4. Împuternicire pentru reprezentantul entităţii juridice, dacă nu este reprezentantul legal al
acesteia.
5.2.5. Scrisoarea de garanţie bancară de participare la licitaţie sau chitanţa de plată a
garanţiei de participare la licitaţie, după caz, în original.
5.2.6. Lista personalului propriu de specialitate angajat cu contract de muncă şi normă
întreagă, pe perioadă nedeterminată,  pentru executarea activităţii de pază, şi  copie după atestatele şi
avizele emise de Ministerul de Interne în condiţiile Legii nr. 333/2003.
5.2.7. Lista dotărilor proprii necesare pentru executarea activităţii de pază a resursei acvatice vii
(autoturisme, arme de pază, telefon de serviciu etc.).
5.3. CONDIŢII DE DESCALIFICARE A OFERTANŢILOR
5.3.1. Comisia de evaluare  pentru orice fază privind atribuirea contractului de concesiune,  prin
licitaţie sau, după caz, prin negociere directă, după deschiderea plicurilor  exterioare, va verifica, în
prezenţa membrilor comisiei cât  şi în prezenţa ofertanţilor, consemnând în procesul verbal, existenţa
tuturor documentelor cuprinse în plicul exterior.
5.3.2. Lipsa oricărui document sau existenţa acestora neconforme condiţiilor înscrise mai sus
(original/ copie, după caz), cât şi neîncadrarea integrală în elementele precizate la aceeaşi rubrică, atrage
necondiţionat descalificarea oricărui ofertant, înainte de a mai fi necesară deschiderea plicului interior şi
fără de a se accepta completări ulterioare ale documentaţiei, ce ar putea crea vreun avantaj respectivului
sau respectivilor ofertanţi.
5.4. PLICUL INTERIOR TREBUIE SĂ CONŢINĂ:
◊ Pe plicul interior se înscriu numele sau denumirea ofertantului, sediul social al acestuia sau
adresa, precum şi zona de concesiune.
◊ Acest plic va conţine oferta propriu-zisă şi va fi semnată şi parafată de către de ofertant.
◊ Oferta va cuprinde valoarea redevenţei oferite.
◊ Fiecare participant are dreptul să depună o singură ofertă.
◊ Ofertele primite  şi înregistrate după termenul limită de primire, prevăzut în anunţul
publicitar, vor fi excluse de la licitaţie şi vor fi înapoiate ofertanţilor fără a fi deschise.
◊ Plicurile interioare care nu sunt sigilate, constatarea făcându-se de către membri comisiei  de
evaluare şi ceilalţi ofertanţi după deschiderea plicurilor exterioare, nu vor fi luate în considerare, ofertele
respective fiind descalificate, menţionându-se în mod expres despre această situaţie în procesul-verbal ce
se va încheia după deschiderea plicurilor exterioare.
5.5. ELEMENTE DE PREŢ13
• Preţul minim de pornire a licitaţiei este de …… lei;
• Preţul concesiunii, licitat şi adjudecat, va fi indexat anual cu rata inflaţiei.
• Modul de achitare a preţului concesiunii cât şi clauzele pentru respectarea obligaţiilor de plată, se
vor stabili prin contractul de concesiune.
• În termen de 30 de zile de la semnarea contractului, concesionarul are obligaţia să depună, cu
titlu de garanţie de bună execuţie, o sumă fixă reprezentând cuantumul a ˝ din redevenţa pentru primul an
sau scrisoare de garanţie bancară deschisă la acest nivel, pentru perioada concesionării.
• Din suma prevăzută mai sus, vor fi reţinute, dacă este cazul, penalităţile şi alte sume datorate
concedentului de către concesionar, în baza contractului de concesiune.
• Cumpărătorului documentaţiei de atribuire participant la licitaţia publică căruia nu i-a fost
adjudecată concesionarea, va primi (se va restitui) contravaloarea garanţiei de participare în ziua anunţării
câştigătorului.
• Cumpărătorul documentaţiei de atribuire, care a depus documentaţia pentru atribuire, dar şi-a
retras oferta în perioada de valabilitate a acesteia,  va  pierde contravaloarea garanţiei de participare la
licitaţie sau negociere directă, după caz.
• Cumpărătorul documentaţiei de atribuire câştigător al licitaţiei publice va pierde contravaloarea
garanţiei de participare la licitaţie sau negociere directă, după caz, dacă după adjudecare nu încheie, în
termen de 30 de zile, contractul de concesiune sau nu constituie, în termen de 30 de zile, de la semnarea
contractului garanţia de bună execuţie.
• Toate obligaţiile reciproce se vor concretiza în contractul de concesiune.
SECŢIUNEA VI - INFORMAŢII PRIVIND CRITERIILE DE ATRIBUIRE
APLICATE PENTRU STABILIREA OFERTEI CÂŞTIGĂTOARE
6.1. Criteriul de desemnare a ofertei câştigătoare şi de atribuire a contractului de concesiune este
stabilit pe bază de punctaj, calculat în conformitate cu  dispoziţiile art. 36 din O.U.G. 54/2006  şi
dispoziţiile art. 40 din HG 168/2007 astfel:
a) Nivelul maxim al redevenţei
b) Capacitatea economico-financiară a ofertanţilor
c) Capacitatea profesională
d) Capacitate tehnică;
e) Experienţă în domeniu;
f) Condiţii specifice impuse de natura bunului concesionat
Factor de evaluare                                                                                                   Pondere
a). Valoarea cea mai mare a redevenţei - 55 puncte.
b)  Capacitatea economico-financiară a ofertanţilor reflectată în capitalul
propriu din bilanţul contabil, la 31.XII.2009 - 15 puncte.
c)  Capacitatea profesională, reflectată în numărul de angajaţi pentru
coordonarea activităţii de pescuit recreativ-sportiv - 5 puncte
d) Capacitatea tehnică, reflectată în valoarea dotărilor folosite în activitatea de
pescuit recreativ-sportiv şi piscicultură – 5 puncte
e) Experienţa în domeniu - 5 puncte
55%
15%
5 %
5%
  5%14
f) Condiţii specifice impuse de natura bunului concesionat - 15 puncte  15%
Detalii privind aplicarea algoritmului de calcul:
a) Punctajul pentru valoarea redevenţei
Ofertantul care prezintă cea mai mare valoare a redevenţei, obţine punctajul maxim, respectiv 55
de puncte. În ordine descrescătoare, punctajele aferente fiecărei oferte se vor calcula după formula:
Punctaj pentru val. redevenţei =
Tarif maxim ofertat
x 55 puncte
Tarif ofertant
b) Punctaj pentru capacitatea economico-financiară a ofertanţilor
Valoarea cea mai mare a capitalului propriu din bilanţul contabil la 31.XII.2009, depus la finanţele
publice, întruneşte punctajul maxim, adică de 15 puncte. În ordine descrescătoare, punctajele aferente
fiecărei oferte se vor calcula după formula:
Punctaj ptr. capacitate tehn.-econ.  =
Valoarea maximă a capitalului propriu
x 15 puncte
Valoarea capitalului propriu
c) Capacitatea profesională
Ofertantului care are cel mai mare număr de angajaţi de specialitate, pentru coordonarea activităţii
de pescuit recreativ-sportiv  şi,  eventual, de piscicultură în cadrul asociaţiei, i se acordă 5 puncte. În
ordinea descrescătoare, punctajele oferite fiecărui ofertant se vor calcula după formula:
Punctaj ptr capacitate profesională =
Număr maxim de angajaţi în profil
x 5 puncte
Număr de angajaţi în profil
Ofertanţii vor prezenta copii după contractele de muncă ale angajaţilor cu pregătire profesională în
domeniul pisciculturii şi copii după diplomele de studii.
d) Capacitatea tehnică
Ofertantului care are cea mai mare valoare imobilizată în dotări necesare pazei eficiente  şi
exploatării durabile a  resursei acvatice vii, precum  şi activităţii de piscicultură materializate în
autoturisme, arme de pază, telefoane mobile şi, eventual, tractoare, remorci, hidrobioane etc., i se acordă
maximum de 5 puncte.
În ordinea descrescătoare, punctajele oferite fiecărui ofertant se vor calcula după formula:
Punctaj ptr capacitate tehnică =
Valoare maximă imobilizată în dotări specifice
x 5 puncte
Valoare imobilizată în dotări specifice
Ofertanţii vor prezenta o listă cu utilajele enumerate mai sus şi cu valorile de înregistrare a acestora
în evidenţele contabile proprii, precum şi fişele mijloacelor fixe respective.
e) Experienţă în domeniu15
Ofertantului care are activitatea cea mai îndelungată în domeniul exploatării durabile, prin pescuit
recreativ-sportiv, a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale, i se acordă 5 puncte. În ordine
descrescătoare, punctajele aferente fiecărui ofertant se vor calcula după formula:
Punctaj ptr experienţa în domeniu =
Număr maxim de ani în activitate
x 5 puncte
Număr de ani în activitate
În dovedirea experienţei în domeniile pescuitului recreativ-sportiv  şi, în unele cazuri,  a
pisciculturii, ofertanţii trebuie să depună copii după contractele cu acest obiect (de folosinţă piscicolă sau
de  exploatare a resursei acvatice vii prin pescuit recreativ-sportiv) deţinute de asociaţii, în decursul
timpului.
f) Condiţii specifice impuse de natura bunului concesionat
Ofertantul care are cel mai mare număr de paznici  angajaţi pe perioadă nedeterminată, şcolarizaţi,
avizaţi de organele competente de poliţie în condiţiile Legii nr. 333/2003 şi echipaţi corespunzător pentru paza
resursei acvatice vii primeşte punctajul maxim, de 15 puncte. În ordine  descrescătoare, punctajele pentru
fiecare ofertant se acordă după formula:
Punctaj ptr. condiţii specifice  =
Număr maxim de paznici
x 15 puncte
Număr de paznici
Ofertantul va prezenta copii după contractele de muncă încheiate cu paznicii avizaţi, înregistrate la
ITM, precum şi avizele de paznici acordate de organele competente de poliţie, după efectuarea şcolarizării
în discuţie.
6.2. La oferte egale, atribuirea se va face în favoarea ofertantului cu cea mai mare experienţă în
domeniul pescuitului recreativ-sportiv.
6.3. Comisia de evaluare  este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. Ea va adopta
decizii în mod autonom, numai pe baza documentaţiei de atribuire si cu respectarea prevederilor legale în
vigoare. Membrii comisiei de evaluare, supleanţii şi invitaţii, trebuie să respecte regulile privind conflictul
de interese. Aceştia  au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor, informaţiilor  şi documentelor
cuprinse în ofertele analizate.
SECŢIUNEA VII - Încheierea contractului de concesiune
7.1.Concedentul are obligaţia de încheia contractul de concesiune cu ofertantul a cărui ofertă a fost
stabilită ca fiind câştigătoare.
7.2. Concendentul are obligaţia de a informa ofertanţii despre deciziile referitoare la atribuirea
contractului de concesiune, în scris, cu confirmare de primire, în termen de 3 zile lucrătoare de la emiterea
acestora, după cum urmează:
7.2.1. În cadrul comunicării prevăzute la  art. 7.1., concedentul are obligaţia de a informa
ofertantul/ofertanţii câştigător/câştigători cu privire la acceptarea ofertei/ofertelor prezentate. 16
7.2.2. În cadrul comunicării prevăzute la art. 7.1. concedentul are obligaţia de a informa ofertanţii
care au fost respinşi sau a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare asupra motivelor ce au stat la baza
deciziei respective.
7.3. Concedentul poate să încheie contractul de concesiune numai după împlinirea unui termen de
20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării prevăzute la art. 7.2.
SECŢIUNEA VIII - CĂI DE ATAC
8.1. Soluţionarea litigiilor apărute în legătură cu atribuirea, încheierea, executarea,
modificarea  şi încetarea contractului de concesiune, precum  şi a celor privind acordarea de
despăgubiri se realizează potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.
554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
8.2. Acţiunea în justiţie se introduce la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a  cărui
jurisdicţie se află sediul concedentului.
SECŢIUNEA IX - INFORMAŢII REFERITOARE LA CLAUZELE
CONTRACTUALE OBLIGATORII
9.1. Concesionarul este obligat să asigure exploatarea eficientă în regim de continuitate  şi de
permanenţă, a bunului proprietate publică ce face obiectul concesiunii, potrivit obiectivelor stabilite de
către concedent
9.2. Concesionarul este obligat să exploateze în mod direct bunul care face obiectul concesiunii.
9.3. Subconcesionarea este interzisă, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de Ordonanţa de Urgenţă
a Guvernului nr. 54/2006, aprobată cu modificările ulterioare.
9.4. Concesionarul este obligat să plătească redevenţa.
9.5. Concesionarul este obligat să respecte condiţiile impuse de natura bunurilor proprietate publică
(protejarea secretului de stat, materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în  exploatare, protecţia
mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi conservarea patrimoniului etc.).
9.6. La încetarea contractului de concesiune prin ajungere la termen concesionarul este
obligat să restituie concedentului în deplină zona care a făcut obiectul concesiunii. 
9.7. Drepturile si indatoririle partilor se stabilesc prin contract
9.8. Toate lucrarile privind racordarea la retelele tehnice edilitare existente si obtinerea acordului
de la detinatorii acestora, privesc pe concesionari contractanţi.
9.9. Concesionarul este obligat de a asigura, pe perioada concesionarii, regularizarea si
continuitatea activitatii in scopul careia a fost concesionată resursa acvatică vie.17
                                                                                                                        Anexa nr.1
               BANCA 
            (denumirea)
Model
SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂ
pentru participare cu ofertă la procedura de licitaţie publică, privind concesionarea
exploatării resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale aferente zonelor de pescuit
recreativ-sportiv din România
Către:
       Ministerul Agriculturii  şi Dezvoltării Rurale  – Agenţia Naţională pentru Pescuit  şi
Acvacultură, cu sediul în Bucureşti, sectorul 3, B-dul Carol nr.2-4, în calitate de concedent
 
Cu privire la  procedura pentru  atribuirea  contractului de  concesionare  a  exploatării  resursei
acvatice vii din habitatele piscicole naturale aferente zonelor de pescuit recreativ-sportiv din România, bun
public, noi (denumirea băncii), având sediul înregistrat la ........................................... (adresa băncii), ne
obligăm, faţă de Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură, având calitatea de concedent,  să plătim
suma de ...... (in litere şi în cifre), la prima sa cerere scrisă şi fără ca aceasta să aibă obligaţia de a-şi
motiva cererea respectivă, cu condiţia ca în cererea sa, Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură să
specifice că suma cerută de ea şi datorată ei este din cauza existenţei uneia sau mai multora dintre situaţiile
următoare:
a) ofertantul (denumirea/numele) şi-a retras oferta în perioada de valabilitate a acesteia;
b)  oferta sa fiind stabilită câştigătoare,  ofertantul  (denumirea/numele)  a refuzat să semneze
contractul de concesionare a resursei acvatice vii în habitatele naturale aferente zonelor de pescuit
recreativ-sportiv din România, în perioada de valabilitate a ofertei;
c) oferta sa fiind stabilită câştigătoare, ofertantul (denumirea/numele), după semnarea contractului
de concesionare a  exploatării  resursei acvatice vii  din habitatele naturale aferente zonei de pescuit
recreativ-sportiv  ………………………,  nu a constituit  şi nu a depus la concedent,  garanţia  de bună
execuţie a contractului, în termenul prevăzut în contract.
Prezenta garanţie este valabilă până la data de  ...........18
Parafată de Banca _____________ în ziua ______ luna ________ anul _____
             
          (semnătura autorizată)
                                                                                                                       
                 BANCA                                                                                              Anexa nr.2
            (denumirea)
MODEL
SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂ
DE BUNĂ EXECUŢIE
   Către:
             Ministerul Agriculturii  şi Dezvoltării Rurale  – Agenţia Naţională pentru Pescuit  şi
Acvacultură, cu sediul în Bucureşti, sectorul 3, B-dul Carol nr.2-4, în calitate de concedent
 
Cu privire la contractul de concesionare a exploatării resursei acvatice vii din habitatele naturale
aferente zonei de pescuit recreativ-sportiv ……………………, nr. ... /2010, încheiat, în baza procesuluiverbal de adjudecare a licitaţiei publice deschise nr.  ... /2010, între Agenţia Naţională pentru Pescuit şi
Acvacultură în calitate de concedent şi între A.J.V.P.S./A.V.P.S. ……………….. (denumirea asociaţiei)
în calitate de  concesionar,  noi  ……………….. (denumirea băncii), având sediul înregistrat la
……………….. (adresa băncii) ne obligăm prin prezenta, să plătim în favoarea concedentului, suma de
......(în cifre şi în litere), reprezentând ˝ din redevenţa pentru primul an contractual, la prima sa solicitare
însoţită de o declaraţie cu privire la neîndeplinirea obligaţiilor ce revin  concesionarului, aşa cum sunt
acestea prevăzute în contractul  de  concesionare a  exploatării resursei acvatice vii în habitatele naturale
aferente zonei de pescuit recreativ-sportiv mai sus menţionată. Plata se va face în termenul menţionat în
cerere, fără nici o altă formalitate suplimentară din partea concedentului sau a concesionarului.
Prezenta garanţie este valabila până la data de ....../....../…….....
În cazul în care părţile contractante sunt de acord să prelungească perioada de valabilitate a
contractului şi implicit a  garanţiei sau să modifice unele prevederi contractuale care au efecte asupra
angajamentului băncii, se va obţine acordul nostru prealabil. În caz contrar, prezenta scrisoare de garanţie
îşi pierde valabilitatea.
Parafată de Banca ...................………....... în ziua .......luna ................ anul 2009


_______________________________________
Pescuitul inainte de toate.

pus acum 12 ani
   
koko
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
Scrisori către MADR privind condițiile de practicare a pescuitului recreativ-sportiv
 
 

ASOCIAŢIA  GENERALĂ  A  VÂNĂTORILOR  ŞI  PESCARILOR  SPORTIVI DIN
                                             ROMÂNIA



     PERSOANĂ JURIDICĂ DE UTILITATE PUBLICĂ  NR. 1561/A/2000 DIN REGISTRUL               NAŢIONAL
     MEMBRĂ A CONSILIULUI INTERNAŢIONAL AL VÂNĂTORII ŞI CONSERVĂRII VÂNATULUI
     MEMBRĂ A FEDERAŢIEI ASOCIAŢIILOR DE VÂNĂTOARE ŞI CONSERVARE A FAUNEI SĂLBATICE DINUNIUNEA EUROPEANĂ

020882, Bucureşti E-mail :
Calea Moşilor, 128                      Telefon : 021- 314.36.07;  021-315.62.40
Sector 2                                           021-313.33.63; 021-314.70.40
CIF : RO 24251140 Fax : 021-313.68.04a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, resursa acvatică vie din habitatele piscicole naturale este
resursă naturală regenerabilă a platoului continental şi bun public. În aplicarea legislaţiei mai sus-menţionate,
exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale, prin pescuit, se face prin concesionare.
     Dispoziţiile art. 4 alin 3 lit. e şi art. 23 alin 4 din Legea nr. 317/2009, de aprobare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului  nr. 23/2008, sunt edificatoare în acest sens.
   În prezent, exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale se face cu încălcarea reglementărilor legale menţionate mai sus şi în dauna bugetului public, ca urmare a neîncasării redevenţei cuvenite statului român. Încasarea taxelor de eliberare a permiselor de pescuit recreativ-sportiv – de
30  lei/buc, de 10 lei/buc şi 0 lei/buc  – în baza Hotărârii de Guvern nr. 1016/2008, nu reprezintă redevenţă pentru concesionarea exploatării durabile a resursei şi, apreciem noi, se situează, ca nivel al valorii, cu mult sub nivelul acesteia.
    În plus, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise de ANPA, care acordă dreptul de pescuit recreativsportiv şi implicit accesul la exploatarea resursei acvatice vii, sunt valabile, potrivit art. 23 alin 4 din O.U.G.
23/2008 aprobată şi completată prin Legea 317/2009, doar în zonele concesionate.       Aşadar, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise în anul 2010, de către ANPA, nu au practic nici o valabilitate în afara unor porţiuni din Delta Dunării, presupuse a fi concesionate legal, şi eventual a zonelor de pescuit recreativ-sportiv în ape de
munte, pentru care există contracte în derulare, deoarece ANPA nu a iniţiat, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a Legii 317/2009, procedura de concesionare a exploatării durabile a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale.
  Este de notorietate faptul că modificările repetate şi interesate ale legislaţiei în domeniul piscicol din ultimii ani, precum şi dezorganizarea deliberată a activităţii de pescuit recreativ-sportiv la nivel naţional – situaţie creată de fosta CNFAP, prin încheierea unor contracte noi de exploatare a resursei acvatice vii peste contractele cu acelaşi obiect aflate în derulare şi continuată de ADS, care a refuzat să încheie actele adiţionale la contractele în derulare prevăzute de art. 69 din O.U.G. nr. 23/2008 – au creat premizele desăvârşirii degringoladei actuale în activitatea de
pescuit recreativ  – sportiv din România. Lipsa unei paze eficiente a resursei acvatice vii, care a condus la exacerbarea  braconajului piscicol în condiţiile neimplicării factorilor responsabili în domeniul piscicol, pune în pericol real însăşi existenţa şi regenerarea resursei acvatice vii din unele habitate piscicole naturale.
   Având în vedere cele prezentate şi procedura administrativă de iniţiere a concesionării, precizată la art. 9 alin. 1 din O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, vă adresăm respectoasa solicitare de a dispune funcţionarilor din structurile subordonate dvs. să elaboreze
documentaţia necesară atribuirii, prin concesionare, a exploatării resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale, în conformitate cu legea.
    Din dorinţa de a veni în sprijinul celor care vor fi împuterniciţi de dvs. în acest sens, vă anexăm propunerile noastre de proiecte de :
     • studiu de oportunitate;
     • documentaţie de atribuire;
     • contract de concesiune;
     • lista zonelor de pescuit tradiţionale;
  întocmite în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 54/2006, aprobată şi modificată prin Legea nr. 22/2007, precum şi în temeiul H.G. nr. 168/2007.
   Insistăm pentru intrarea în cel mai scurt timp în legalitate, prin soluţionarea, potrivit legii, a problemei pescuitului recreativ-sportiv în România.
    Cu stimă,


                              Vicepreşedinte Director general
                      Dr. Atilla Kelemen Dr. ing. Neculai Şelaru”


             În contextul  celor expuse şi semnalate mai sus, vă rugăm Domnule Ministru să dispuneţi colaboratorilor Dumneavoastră să se conformeze întocmai dispoziţiilor legii, în sensul pregătirii documentaţiei şi organizării licitaţiei publice, pentru obţinerea dreptului de exploatare a unei cote din resursa acvatică vie, în
interesul bugetului public şi al reinstaurării ordinii în domeniul pescuitului practicat în România.
                              Cu stimă.
                           Director general,
              Dr. ing. Neculai ŞelaruNr. 415/04.04.2012





l
                                                  Către
                            Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură

                              Domnului Preşedinte Marian Sorinel Mănăilă


           Având în vedere proiectul de „Ordin privind condiţiile de practicare a pescuitului recreativsportiv, regulamentul de practicare a pescuitului recreativ-sportiv, precum şi modelele de permise de pescuit recreativ-sportiv”, postat pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, dorim săvă precizăm următoarele:
     1. Proiectul de ordin postat pe site-ul dvs. nu respectă exigenţele stabilite de Legea în privinţa conţinutului ANUNŢ-ului complet pe care eraţi obligat să îl formulaţi.
     2. Proiectul de ordin, în forma afişată, nu a fost supus consultării forurilor de reprezentare ale asociaţiilor de pescari sportivi legal constituite la nivel naţional, din domeniul pescuitului recreativ/sportiv, aşa cum inexact menţionaţi în preambul. Nu a fost supus nici dezbaterii reuniunii convocate de dvs. cu reprezentanţii asociaţiilor de pescari sportivi în data de 23.02.2012. La şedinţa din 14.03.2012 a Comitetului Consultativ al MADR pentru sectorul pescăresc, la care a participat reprezentantul nostru, a fost prezentat un cu totul alt proiect de ordin, contestat de totireprezentanţii societăţii civile care au fost prezenţi.
   3. Proiectul de ordin  elaborat fără respectarea propunerilor formulate de-a lungul anilor de către reprezentanţii asociaţiilor de pescari sportivi din întreaga  ţară, afiliate sau nu la AGVPS din România, ne-a surprins prin consecvenţa cu care ANPA persistă într-o politicăcontraproductivă în domeniul pescuitului, păgubitoare pentru bugetul public, motivând prin aşa-zisul scop generic al „îmbunătăţirii condiţiilor de practicare a pescuitului recreativ/sportiv”, precum şi „de reprezentare a asociaţiile de pescari sportivi”. În realitate, prin proiectul ordinului pare să se urmărească o  dezorganizare „legiferată” a pescarilor
sportivi şi o scădere a posibilităţii acestora de reprezentare, din motive pe care ne abţinem să le comentăm.
    4. Proiectul de ordin caută să impună o serie de reglementări prin adaos nepermis la lege, cum ar fi valabilitatea anuală a permiselor de pescuit, introducerea unor noţiuni şi definiţii care nu se regăsesc în Legea nr. 317/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, reglementarea activităţilor competiţionale ale asociaţiilor non-guvernamentale de către ANPA (fără ca aceasta să aibă în atribuţii acest
lucru), obligaţia asociaţiilor non-guvernamentale de a presta gratuit servicii nemembrilor acestora etc.

           ASOCIAŢIA  GENERALĂ  A  VÂNĂTORILOR  ŞI  PESCARILOR  SPORTIVI DIN
                                                    ROMÂNIA
        PERSOANĂ JURIDICĂ DE UTILITATE PUBLICĂ  NR. 1561/A/2000 DIN             REGISTRUL NAŢIONAL
       MEMBRĂ A CONSILIULUI INTERNAŢIONAL AL VÂNĂTORII ŞI CONSERVĂRII VÂNATULUI
       MEMBRĂ A FEDERAŢIEI ASOCIAŢIILOR DE VÂNĂTOARE ŞI CONSERVARE A FAUNEI SĂLBATICE DINUNIUNEA EUROPEANĂ

020882, Bucureşti E-mail :
Calea Moşilor, 128                      Telefon : 021- 314.36.07;  021-315.62.40
Sector 2                                           021-313.33.63; 021-314.70.40
CIF : RO 24251140 Fax : 021-313.68.045. Proiectul  de ordin înfiinţează două tipuri de Registre de evidenţă (Anexa 2 şi Anexa 3),
situaţie nejustificată din moment ce se eliberează acelaşi tip de autorizaţii şi acelaşi model de permis de pescuit recreativ/sportiv.
     6. Proiectul de ordin nu conţine nici o prevedere privind paza, constatarea  şi aplicarea contravenţiilor, acest aspect constituind o deficienţă gravă a administratorului resursei, care are atribuţii exprese de pază, dar nu are  şi personal suficient, echipat  şi avizat pentru controlul şi sancţionarea  încălcărilor de lege. În schimb, acest personal, plătit din banul public, este obligat să înregistreze datele personale a sute de mii de pescari, pentru a le
      7. Procedura de emitere şi eliberare a permiselor preconizată de ANPA este în contradictoriu flagrantă cu legea. În acest moment, după un trimestru de la începerea anului, sunt valabile, în opinia administratorului, permisele emise în anul precedent cu un alt model şi conţinut decât cel prevăzut de reglementările în vigoare.
       8. Nu în ultimul rînd, vă învederăm că acest proiect de ordin conţine prevederi cuprinse şi în normativele ce au fost contestate şi sunt pe rolul instanţelor de contencios administrativ şi fiscal.  În acelaşi context vă informăm  că există hotărîri ale Î.C.C.J., rămase definitive  şi executorii, de obligarea ANPA de a încheia acte adiţionale la contractele unor asociaţii în cauză, încheiate cu CNAFP, privind dreptul de acces la resursa acvatică vie.
     Fără a epuiza enumerarea neregulilor cuprinse în acest proiect de ordin, experienţa şi tradiţia de peste 55 de ani a personalului şi membrilor asociaţiilor afiliate la AGVPS, în domeniul protecţiei faunei piscicole, ne determină să vă solicităm să dispuneţi refacerea proiectului de ordin din următoarele motive:
      1. Potrivit prevederilor art. 136 alin 4 din Constituţia României, Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată şi modificată prin Legea nr. 22/2007, şi Hotărârii de Guvern nr. 168/2007, de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, resursa acvaticăvie constituie bun public.
     În aplicarea legislaţiei mai sus menţionate, exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale nu se poate face, de organizaţiile de pescari sportivi, decât prin concesionare, în acord cu dispoziţiile Legii nr. 317/2009 de aprobare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 şi ale art. 4 alin 3 lit. e şi art. 23 alin 4 din Legea nr. 317/2009. De reţinut că în prezent, exploatarea
durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale se face cu încălcarea reglementărilor legale menţionate mai sus şi în dauna bugetului public, ca  urmare a neîncasării redevenţei cuvenite statului român. Încasarea taxelor de eliberare a permiselor de pescuit recreativ-sportiv – de 30 lei/buc, de 10 lei/buc şi 0 lei/buc – în baza Hotărârii de Guvern nr. 1016/2009, nu reprezintă redevenţă pentru concesionarea exploatării durabile a resursei şi, apreciem noi, se situează, ca nivel al valorii, cu mult sub nivelul redevenţei.
      2. Totodată, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise de ANPA, care acordă dreptul de pescuit recreativ-sportiv şi implicit accesul la resursa acvatică vie, sunt valabile, potrivit art. 23 alin 4 din O.U.G. nr. 23/2008, aprobată şi completată prin Legea nr. 317/2009, doar în zonele concesionate.
     În plus, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise în anul 2011 de către ANPA, nu au practic nici o valabilitate în 2012, deoarece ANPA nu a iniţiat, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a Legii nr. 317/2009, procedura de concesionare a exploatării durabile a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale.
       3. Emiterea de permise de pescuit recreativ/recreativ de către fiecare administrator al statulu ANPA  şi ARBDD  - înseamnă dubla impozitare a pescarului, în condiţiile respectării Hotărârii Guvernului nr. 1.016/2008 privind cuantumul taxelor de licenţiere  şi autorizare în pescuit  şi acvacultură, pentru accesarea aceluiaşi drept de exploatare a unui bun public.
     4. În continuare, facem şi câteva observaţii punctuale:
    a) art. 2 alin. (2) şi (3) din proiectul de ordin reprezintă un adaos nepermis la OUG nr. 23/2008, completată, modificată şi aprobată prin Legea nr. 317/2009, deoarece legea nu cuprinde în art. 2 definirea termenelor de pescuit recreativ şi de pescuit în scop sportiv. Folosirea acestora sintagme contravine flagrant textului legii, care operează cu noţiunea de „pescuit recreativ-sportiv”;
    b) art. 3 alin. (3) reprezintă, de asemenea, un adaos la HG nr. 1016/2008, care nu prevede achitarea anuală a taxei de eliberare a permisului de pescuit recreativ/sportiv;
    c) verificarea calendarelor anuale competiţionale şi al antrenamentelor sportive, impuse prin art. 5 alin. (2) (probabil 4?) din proiectul de ordin, nu intră în atribuţiile ANPA, ceea ce reprezintă un alt adaos nepermis şi interesat la lege;
    d) în proiectul de ordin nu se precizează cine eliberează permisul de pescuit recreativ/sportiv (ambiguitate pentru a permite eliberarea permiselor de către ANPA);
    e) punctajul prevăzut în Anexa 6 a proiectului de ordin – este artificial şi nerealist;
     f) din Anexa 5 la proiectul de ordin au fost eliminate, nejustificat, câteva documentele esenţiale de calificare şi anume:
    - dovada deţinerii de sediu administrativ;
    - dotarea sediului administrativ organizatoric pentru funcţionare,
ncurajându-se vânzarea permiselor „la tarabă”, fără a se putea verifica calificarea celui autorizat şi îndeplinirea obligaţiilor legale.
      Toate prevederile proiectului de ordin au ca rezultat:
      1. Slăbirea drastică a sistemului de protecţie a mediului acvatic creat şi consolidat de-a lungul anilor prin efortul, inclusiv financiar, al asociaţiilor de pescari sportivi afiliate la AGVPS;
      2. Afectarea programului social al asociaţiilor afiliate la AGVPS, privind facilităţile acordate bătrânilor, copiilor, elevilor şi studenţilor, precum şi persoanelor cu handicap;
     3. Imposibilitatea punerii în practică a planurilor proprii de management piscicol, ca urmare a reducerii drastice a suportului financiar al asociaţiilor de pescari sportivi;
     4. Crearea de distorsiuni grave în sistemul de organizare  şi desfăşurare a activităţilor asociaţiilor de pescari sportivi în anul 2012, deoarece, la data prezentă, acestea au deja programe de activitate şi bugete de venituri şi cheltuieli corespunzătoare condiţiilor stabilite prin contractele aflate în derulare, care sunt aprobate de adunările generale ale acestora.
     Având în vedere cele mai sus prezentate, vă adresăm rugămintea de a reconsidera în mod esenţial proiectul de ordin, ca reglementare ce trebuie concepută în aplicarea legii, nu în scopul distorsionării acesteia, prin adaosuri nepermise  şi chiar prin prevederi contrare literei  şi spiritului acesteia.


                                                Director general,
                                          Dr. ing. Neculai ŞELARU


_______________________________________
Pescuitul inainte de toate.

pus acum 12 ani
   
koko
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
Si care a foost rezultatul oboselii domnului Selaru?? :finger:

_______________________________________
Pescuitul inainte de toate.

pus acum 12 ani
   
admin
Administrator

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2225
Koko toate asociatiile se reyuma la numarul de membri pe care ii pot atrage, uni mai si populeaya alti se rezuma doar la a aduna bani, din toate proiectele cu bani europeni nu am gasit un proiect de populare a apelor publice. Atata timp cat asociatiile nu vor conlucra intre ele pe apele publice nu va iesi nimic bun. Ori este o asociatie care face treaba ori totul se duce de rapa.

pus acum 12 ani
   
koko
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
Preluare AGVPS Romania

Pescuit sportiv

1.De ce permisele de pescuit recreativ-sportiv sunt eliberate cu tracasarea pescarilor sportivi şi exagerat de mare întârziere? Cine se face vinovat de această stare de fapt şi ce şanse avem să se revină în normalitate ?
Întrebarea pusă, în mod repetat și de foarte mulţi pescari sportivi, evidențiază o situație inacceptabilă, care se datorează în exclusivitate birocraţiei fără precedent instaurate, în materie de eliberare a permiselor de pescuit recreativ-sportiv, de Agenţia Naţională de Pescuit şi Acvacultură (A.N.P.A.), administratorul statului în domeniu.
Modalitatea gândită şi reglementată de conducerea acestei instituţii – prin care obligă pescarii sportivi să achite mai întâi (la Trezorerie) valoarea taxei de pescuit sportiv (de licenţiere şi autorizare) şi să transmită (acesteia) datele cu caracter personal (cerere care excede legii), apoi să tipărească permisele în discuţie, printr-o firmă din Polonia, şi numai după primirea lor la Bucureşti să le transmită asociaţiilor de pescari sportivi, care să le predea, la rândul lor, miilor de pescari ce le aşteaptă nerăbdători – constituie cauza reală a întârzierii exagerate a eliberării permiselor de pescuit recreativ-sportiv şi a posturii ingrate în care sunt puse conducerile asociaţiilor de pescari sportivi în faţa propriilor pescari, obligaţi să aştepte docili, uneori până spre sfârşitul anului, primirea permiselor, plătite cu mult timp în urmă, pentru a putea pescui în mod legal. În plus, A.N.P.A., care ar trebui să pună operativ toate permisele de pescuit recreativ-sportiv achitate la dispoziţia asociaţiilor plătitoare şi-a arogat, prin propriile reglementări, dreptul discreţionar de a le elibera în tranşe limitate (200 buc.), pe măsura tipăriri lor lente, mai întâi asociaţiilor clientelare din zonă şi apoi celorlalte asociaţii de pescari sportivi.
Aşadar, cauza tracasării pescarilor sportivi şi inducerii unei stări de nemulţumire generalizată în rândul acestora o constituie concepţia neverosimil de birocratică a conducerii ANPA, acceptată însă şi de conducerea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).
Desigur că reversul tracasării şi nemulţumirii generalizate a pescarilor sportivi îl reprezintă frecventele reclamaţii adresate, de cei afectaţi, cui cred de cuviinţă, precum şi compararea stării actuale de fapt cu starea de lucruri dinainte de 1989, când pescarii sportivi se prezentau la caseria asociaţiei cu buletinul şi o poză tip buletin, achitau cotizaţia pe anul în curs şi primeau pe loc permisul solicitat, putând ieşi, din chiar acel moment, la pescuit.
În acest context, conducerea AJVPS Hunedoara, alături de conducerile altor 30 de asociaţii de pescari sportivi, au fost nevoite să adreseze o plângere, temeinic motivată, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, împotriva conducerii ANPA. De asemenea, să mai înainteze o plângere similară Curţii de Conturi a României, pentru constatarea prejudicierii bugetului public, de către aceeaşi conducere a ANPA, din cauza nerespectării a legii în vigoare.
Urmare a demersurilor precizate – întreprinse în acest an, în completarea altor intervenţii anterioare ale conducerii AGVPS – se speră în redresarea situaţiei inacceptabile prezentate, începând din anul 2013. Soluţionarea nu depinde însă de AGVPS din România şi de asociaţiile de pescari sportivi afiliate la aceasta, ci de organismele amintite ale statului, îndrituite să restabilească ordinea de drept în domeniul pescuitului recreativ-sportiv, ori de deciziile reparatorii ale ANPA, MADR sau Guvernului României, niveluri la care acestea sun luate de obicei, sub influențaunor considerente economice-politice conjucturale.

Puteţi trimite întrebările dvs. la adresa


_______________________________________
Pescuitul inainte de toate.

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la