koko
Moderator
 Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
|
|
ASOCIAŢIA GENERALĂ A VÂNĂTORILOR ŞI PESCARILOR SPORTIVI DIN ROMÂNIA PERSOANĂ JURIDICĂ DE UTILITATE PUBLICĂ NR. 1561/A/2000 DIN REGISTRUL NAŢIONAL MEMBRĂ A CONSILIULUI INTERNAŢIONAL AL VÂNĂTORII ŞI CONSERVĂRII VÂNATULUI MEMBRĂ A FEDERAŢIEI ASOCIAŢIILOR DE VÂNĂTOARE ŞI CONSERVARE A FAUNEI SĂLBATICE DIN UNIUNEA EUROPEANĂ 020882, Bucureşti E-mail : Calea Moşilor, 128 Telefon : 021- 314.36.07; 021-315.62.40 Sector 2 021-313.33.63; 021-314.70.40 CIF : RO 24251140 Fax : 021-313.68.04a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, resursa acvatică vie din habitatele piscicole naturale este resursă naturală regenerabilă a platoului continental şi bun public. În aplicarea legislaţiei mai sus-menţionate, exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale, prin pescuit, se face prin concesionare. Dispoziţiile art. 4 alin 3 lit. e şi art. 23 alin 4 din Legea nr. 317/2009, de aprobare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2008, sunt edificatoare în acest sens. În prezent, exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale se face cu încălcarea reglementărilor legale menţionate mai sus şi în dauna bugetului public, ca urmare a neîncasării redevenţei cuvenite statului român. Încasarea taxelor de eliberare a permiselor de pescuit recreativ-sportiv – de 30 lei/buc, de 10 lei/buc şi 0 lei/buc – în baza Hotărârii de Guvern nr. 1016/2008, nu reprezintă redevenţă pentru concesionarea exploatării durabile a resursei şi, apreciem noi, se situează, ca nivel al valorii, cu mult sub nivelul acesteia. În plus, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise de ANPA, care acordă dreptul de pescuit recreativsportiv şi implicit accesul la exploatarea resursei acvatice vii, sunt valabile, potrivit art. 23 alin 4 din O.U.G. 23/2008 aprobată şi completată prin Legea 317/2009, doar în zonele concesionate. Aşadar, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise în anul 2010, de către ANPA, nu au practic nici o valabilitate în afara unor porţiuni din Delta Dunării, presupuse a fi concesionate legal, şi eventual a zonelor de pescuit recreativ-sportiv în ape de munte, pentru care există contracte în derulare, deoarece ANPA nu a iniţiat, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a Legii 317/2009, procedura de concesionare a exploatării durabile a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale. Este de notorietate faptul că modificările repetate şi interesate ale legislaţiei în domeniul piscicol din ultimii ani, precum şi dezorganizarea deliberată a activităţii de pescuit recreativ-sportiv la nivel naţional – situaţie creată de fosta CNFAP, prin încheierea unor contracte noi de exploatare a resursei acvatice vii peste contractele cu acelaşi obiect aflate în derulare şi continuată de ADS, care a refuzat să încheie actele adiţionale la contractele în derulare prevăzute de art. 69 din O.U.G. nr. 23/2008 – au creat premizele desăvârşirii degringoladei actuale în activitatea de pescuit recreativ – sportiv din România. Lipsa unei paze eficiente a resursei acvatice vii, care a condus la exacerbarea braconajului piscicol în condiţiile neimplicării factorilor responsabili în domeniul piscicol, pune în pericol real însăşi existenţa şi regenerarea resursei acvatice vii din unele habitate piscicole naturale. Având în vedere cele prezentate şi procedura administrativă de iniţiere a concesionării, precizată la art. 9 alin. 1 din O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, vă adresăm respectoasa solicitare de a dispune funcţionarilor din structurile subordonate dvs. să elaboreze documentaţia necesară atribuirii, prin concesionare, a exploatării resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale, în conformitate cu legea. Din dorinţa de a veni în sprijinul celor care vor fi împuterniciţi de dvs. în acest sens, vă anexăm propunerile noastre de proiecte de : • studiu de oportunitate; • documentaţie de atribuire; • contract de concesiune; • lista zonelor de pescuit tradiţionale; întocmite în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 54/2006, aprobată şi modificată prin Legea nr. 22/2007, precum şi în temeiul H.G. nr. 168/2007. Insistăm pentru intrarea în cel mai scurt timp în legalitate, prin soluţionarea, potrivit legii, a problemei pescuitului recreativ-sportiv în România. Cu stimă, Vicepreşedinte Director general Dr. Atilla Kelemen Dr. ing. Neculai Şelaru” În contextul celor expuse şi semnalate mai sus, vă rugăm Domnule Ministru să dispuneţi colaboratorilor Dumneavoastră să se conformeze întocmai dispoziţiilor legii, în sensul pregătirii documentaţiei şi organizării licitaţiei publice, pentru obţinerea dreptului de exploatare a unei cote din resursa acvatică vie, în interesul bugetului public şi al reinstaurării ordinii în domeniul pescuitului practicat în România. Cu stimă. Director general, Dr. ing. Neculai ŞelaruNr. 415/04.04.2012 l Către Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură Domnului Preşedinte Marian Sorinel Mănăilă Având în vedere proiectul de „Ordin privind condiţiile de practicare a pescuitului recreativsportiv, regulamentul de practicare a pescuitului recreativ-sportiv, precum şi modelele de permise de pescuit recreativ-sportiv”, postat pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, dorim să vă precizăm următoarele: 1. Proiectul de ordin postat pe site-ul dvs. nu respectă exigenţele stabilite de Legea în privinţa conţinutului ANUNŢ-ului complet pe care eraţi obligat să îl formulaţi. 2. Proiectul de ordin, în forma afişată, nu a fost supus consultării forurilor de reprezentare ale asociaţiilor de pescari sportivi legal constituite la nivel naţional, din domeniul pescuitului recreativ/sportiv, aşa cum inexact menţionaţi în preambul. Nu a fost supus nici dezbaterii reuniunii convocate de dvs. cu reprezentanţii asociaţiilor de pescari sportivi în data de 23.02.2012. La şedinţa din 14.03.2012 a Comitetului Consultativ al MADR pentru sectorul pescăresc, la care a participat reprezentantul nostru, a fost prezentat un cu totul alt proiect de ordin, contestat de toţi reprezentanţii societăţii civile care au fost prezenţi. 3. Proiectul de ordin elaborat fără respectarea propunerilor formulate de-a lungul anilor de către reprezentanţii asociaţiilor de pescari sportivi din întreaga ţară, afiliate sau nu la AGVPS din România, ne-a surprins prin consecvenţa cu care ANPA persistă într-o politică contraproductivă în domeniul pescuitului, păgubitoare pentru bugetul public, motivând prin aşa-zisul scop generic al „îmbunătăţirii condiţiilor de practicare a pescuitului recreativ/sportiv”, precum şi „de reprezentare a asociaţiile de pescari sportivi”. În realitate, prin proiectul ordinului pare să se urmărească o dezorganizare „legiferată” a pescarilor sportivi şi o scădere a posibilităţii acestora de reprezentare, din motive pe care ne abţinem să le comentăm. 4. Proiectul de ordin caută să impună o serie de reglementări prin adaos nepermis la lege, cum ar fi valabilitatea anuală a permiselor de pescuit, introducerea unor noţiuni şi definiţii care nu se regăsesc în Legea nr. 317/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, reglementarea activităţilor competiţionale ale asociaţiilor non-guvernamentale de către ANPA (fără ca aceasta să aibă în atribuţii acest lucru), obligaţia asociaţiilor non-guvernamentale de a presta gratuit servicii nemembrilor acestora etc. ASOCIAŢIA GENERALĂ A VÂNĂTORILOR ŞI PESCARILOR SPORTIVI DIN ROMÂNIA PERSOANĂ JURIDICĂ DE UTILITATE PUBLICĂ NR. 1561/A/2000 DIN REGISTRUL NAŢIONAL MEMBRĂ A CONSILIULUI INTERNAŢIONAL AL VÂNĂTORII ŞI CONSERVĂRII VÂNATULUI MEMBRĂ A FEDERAŢIEI ASOCIAŢIILOR DE VÂNĂTOARE ŞI CONSERVARE A FAUNEI SĂLBATICE DIN UNIUNEA EUROPEANĂ 020882, Bucureşti E-mail : Calea Moşilor, 128 Telefon : 021- 314.36.07; 021-315.62.40 Sector 2 021-313.33.63; 021-314.70.40 CIF : RO 24251140 Fax : 021-313.68.045. Proiectul de ordin înfiinţează două tipuri de Registre de evidenţă (Anexa 2 şi Anexa 3), situaţie nejustificată din moment ce se eliberează acelaşi tip de autorizaţii şi acelaşi model de permis de pescuit recreativ/sportiv. 6. Proiectul de ordin nu conţine nici o prevedere privind paza, constatarea şi aplicarea contravenţiilor, acest aspect constituind o deficienţă gravă a administratorului resursei, care are atribuţii exprese de pază, dar nu are şi personal suficient, echipat şi avizat pentru controlul şi sancţionarea încălcărilor de lege. În schimb, acest personal, plătit din banul public, este obligat să înregistreze datele personale a sute de mii de pescari, pentru a le completa şi elibera permise, lucru nepermis de lege. 7. Procedura de emitere şi eliberare a permiselor preconizată de ANPA este în contradictoriu flagrantă cu legea. În acest moment, după un trimestru de la începerea anului, sunt valabile, în opinia administratorului, permisele emise în anul precedent cu un alt model şi conţinut decât cel prevăzut de reglementările în vigoare. 8. Nu în ultimul rînd, vă învederăm că acest proiect de ordin conţine prevederi cuprinse şi în normativele ce au fost contestate şi sunt pe rolul instanţelor de contencios administrativ şi fiscal. În acelaşi context vă informăm că există hotărîri ale Î.C.C.J., rămase definitive şi executorii, de obligarea ANPA de a încheia acte adiţionale la contractele unor asociaţii în cauză, încheiate cu CNAFP, privind dreptul de acces la resursa acvatică vie. Fără a epuiza enumerarea neregulilor cuprinse în acest proiect de ordin, experienţa şi tradiţia de peste 55 de ani a personalului şi membrilor asociaţiilor afiliate la AGVPS, în domeniul protecţiei faunei piscicole, ne determină să vă solicităm să dispuneţi refacerea proiectului de ordin din următoarele motive: 1. Potrivit prevederilor art. 136 alin 4 din Constituţia României, Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată şi modificată prin Legea nr. 22/2007, şi Hotărârii de Guvern nr. 168/2007, de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, resursa acvatică vie constituie bun public. În aplicarea legislaţiei mai sus menţionate, exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale nu se poate face, de organizaţiile de pescari sportivi, decât prin concesionare, în acord cu dispoziţiile Legii nr. 317/2009 de aprobare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 şi ale art. 4 alin 3 lit. e şi art. 23 alin 4 din Legea nr. 317/2009. De reţinut că în prezent, exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale se face cu încălcarea reglementărilor legale menţionate mai sus şi în dauna bugetului public, ca urmare a neîncasării redevenţei cuvenite statului român. Încasarea taxelor de eliberare a permiselor de pescuit recreativ-sportiv – de 30 lei/buc, de 10 lei/buc şi 0 lei/buc – în baza Hotărârii de Guvern nr. 1016/2009, nu reprezintă redevenţă pentru concesionarea exploatării durabile a resursei şi, apreciem noi, se situează, ca nivel al valorii, cu mult sub nivelul redevenţei. 2. Totodată, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise de ANPA, care acordă dreptul de pescuit recreativ-sportiv şi implicit accesul la resursa acvatică vie, sunt valabile, potrivit art. 23 alin 4 din O.U.G. nr. 23/2008, aprobată şi completată prin Legea nr. 317/2009, doar în zonele concesionate. În plus, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise în anul 2011 de către ANPA, nu au practic nici o valabilitate în 2012, deoarece ANPA nu a iniţiat, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a Legii nr. 317/2009, procedura de concesionare a exploatării durabile a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale. 3. Emiterea de permise de pescuit recreativ/recreativ de către fiecare administrator al statuluiANPA şi ARBDD - înseamnă dubla impozitare a pescarului, în condiţiile respectării Hotărârii Guvernului nr. 1.016/2008 privind cuantumul taxelor de licenţiere şi autorizare în pescuit şi acvacultură, pentru accesarea aceluiaşi drept de exploatare a unui bun public. 4. În continuare, facem şi câteva observaţii punctuale: a) art. 2 alin. (2) şi (3) din proiectul de ordin reprezintă un adaos nepermis la OUG nr. 23/2008, completată, modificată şi aprobată prin Legea nr. 317/2009, deoarece legea nu cuprinde în art. 2 definirea termenelor de pescuit recreativ şi de pescuit în scop sportiv. Folosirea acestora sintagme contravine flagrant textului legii, care operează cu noţiunea de „pescuit recreativ-sportiv”; b) art. 3 alin. (3) reprezintă, de asemenea, un adaos la HG nr. 1016/2008, care nu prevede achitarea anuală a taxei de eliberare a permisului de pescuit recreativ/sportiv;c) verificarea calendarelor anuale competiţionale şi al antrenamentelor sportive, impuse prin art. 5 alin. (2) (probabil 4?) din proiectul de ordin, nu intră în atribuţiile ANPA, ceea ce reprezintă un alt adaos nepermis şi interesat la lege; d) în proiectul de ordin nu se precizează cine eliberează permisul de pescuit recreativ/sportiv (ambiguitate pentru a permite eliberarea permiselor de către ANPA); e) punctajul prevăzut în Anexa 6 a proiectului de ordin – este artificial şi nerealist; f) din Anexa 5 la proiectul de ordin au fost eliminate, nejustificat, câteva documentele esenţiale de calificare şi anume: - dovada deţinerii de sediu administrativ; - dotarea sediului administrativ organizatoric pentru funcţionare, încurajându-se vânzarea permiselor „la tarabă”, fără a se putea verifica calificarea celui autorizat şi îndeplinirea obligaţiilor legale. Toate prevederile proiectului de ordin au ca rezultat: 1. Slăbirea drastică a sistemului de protecţie a mediului acvatic creat şi consolidat de-a lungul anilor prin efortul, inclusiv financiar, al asociaţiilor de pescari sportivi afiliate la AGVPS; 2. Afectarea programului social al asociaţiilor afiliate la AGVPS, privind facilităţile acordate bătrânilor, copiilor, elevilor şi studenţilor, precum şi persoanelor cu handicap; 3. Imposibilitatea punerii în practică a planurilor proprii de management piscicol, ca urmare a reducerii drastice a suportului financiar al asociaţiilor de pescari sportivi; 4. Crearea de distorsiuni grave în sistemul de organizare şi desfăşurare a activităţilor asociaţiilor de pescari sportivi în anul 2012, deoarece, la data prezentă, acestea au deja programe de activitate şi bugete de venituri şi cheltuieli corespunzătoare condiţiilor stabilite prin contractele aflate în derulare, care sunt aprobate de adunările generale ale acestora. Având în vedere cele mai sus prezentate, vă adresăm rugămintea de a reconsidera în mod esenţial proiectul de ordin, ca reglementare ce trebuie concepută în aplicarea legii, nu în scopul distorsionării acesteia, prin adaosuri nepermise şi chiar prin prevederi contrare literei şi spiritului acesteia. Director general, Dr. ing. Neculai ŞELARU Iata scrisoarea trimisa de catre AGVPS Romania catre ANPA.
_______________________________________ Pescuitul inainte de toate.
|
|