Pro Pescar
Acest forum se adreseaza tuturor pescarilor sportivi
Lista Forumurilor Pe Tematici
Pro Pescar | Reguli | Inregistrare | Login

POZE PRO PESCAR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Nebunatyka
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 73 ani
Pro Pescar / Off topic / Drept de control pe ape ! Moderat de Gigi, Tibi
Autor
Mesaj Pagini: 1
N.A.C
Membru nou

Din: ORADEA
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 719
Eu l-am semnat , daca vreti ordine pe ape semnatil si voi !

_______________________________________
"Pescuitul inainte de toate"
Cine nu respecta natura nu se respecta pe SINE !

pus acum 12 ani
   
koko
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
Si eu am semnat Victor si ar fi bine daca ar semna cati mai multi

_______________________________________
Pescuitul inainte de toate.

pus acum 12 ani
   
N.A.C
Membru nou

Din: ORADEA
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 719
Da , ar fi bine , macar asa putem sa ajutam asociatiile sa-si recapete dreptul de control asupra apelor publice !
Asa cum era pe vremea cind eram copil !


_______________________________________
"Pescuitul inainte de toate"
Cine nu respecta natura nu se respecta pe SINE !

pus acum 12 ani
   
Gigi
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 256
Buna initiativa ... si eu am semnat-o si o sa o postez si pe alte siteuri de profil.
Eventual trimiteti mail pescarilor cunoscuti sa se implice si ei


pus acum 12 ani
   
koko
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
Asa este Victor numai depinde care asociatii pentru ca ale noastre!!!!

_______________________________________
Pescuitul inainte de toate.

pus acum 12 ani
   
N.A.C
Membru nou

Din: ORADEA
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 719
buna ideie cu mail-ul !

_______________________________________
"Pescuitul inainte de toate"
Cine nu respecta natura nu se respecta pe SINE !

pus acum 12 ani
   
admin
Administrator

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2225
Stai linistit ca nu se va rezolva nimic, atat timp cat ANPA nu va fi desfiintata sau legea schimbata, oricat se va incerca nu se va face nimic atat timp cat nu exista un precedent. ANPA doreste ca ea sa taie si sa spanzure tot ce tine de pescuit, cel mai bine ar fi fost sa sa faca o petie de desfiintare a ANPA, mult mai multe ar fi fost rezolvate.

pus acum 12 ani
   
N.A.C
Membru nou

Din: ORADEA
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 719
Stii f. bine ca A.N.P.A. nu se va desfiinta , este o vaca* buna de muls ptr. toate guvernele (este o gaura neagra !)
Daca s-ar face suficienta presiune asupra lor s-ar putea primi drept de control pe apele publice , bine-nteles trebuie dovedit ca aveti peronal calificat ptr. asa ceva , sa fie bine documentati si sa stie toate legile la zi , inca ceva sa nu fie corupti/coruptibili !


_______________________________________
"Pescuitul inainte de toate"
Cine nu respecta natura nu se respecta pe SINE !

pus acum 12 ani
   
admin
Administrator

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2225
Nu cres ca Zoli, Costache, Marius,au fost corupti, pt ca oameni astia au facut multe pt pescuitul in Bihor.

pus acum 12 ani
   
koko
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1584
ASOCIAŢIA  GENERALĂ  A  VÂNĂTORILOR  ŞI  PESCARILOR  SPORTIVI DIN
ROMÂNIA
PERSOANĂ JURIDICĂ DE UTILITATE PUBLICĂ  NR. 1561/A/2000 DIN REGISTRUL NAŢIONAL
MEMBRĂ A CONSILIULUI INTERNAŢIONAL AL VÂNĂTORII ŞI CONSERVĂRII VÂNATULUI
MEMBRĂ A FEDERAŢIEI ASOCIAŢIILOR DE VÂNĂTOARE ŞI CONSERVARE A FAUNEI SĂLBATICE DIN
UNIUNEA EUROPEANĂ
020882, Bucureşti E-mail :
Calea Moşilor, 128                      Telefon : 021- 314.36.07;  021-315.62.40
Sector 2                                           021-313.33.63; 021-314.70.40
CIF : RO 24251140 Fax : 021-313.68.04a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, resursa acvatică vie din habitatele piscicole naturale este
resursă naturală regenerabilă a platoului continental şi bun public. În aplicarea legislaţiei mai sus-menţionate,
exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale, prin pescuit, se face prin
concesionare. Dispoziţiile art. 4 alin 3 lit. e şi art. 23 alin 4 din Legea nr. 317/2009, de aprobare a Ordonanţei
de Urgenţă a Guvernului  nr. 23/2008, sunt edificatoare în acest sens.
În prezent, exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale se face cu
încălcarea reglementărilor legale menţionate mai sus şi în dauna bugetului public, ca urmare a neîncasării
redevenţei cuvenite statului român. Încasarea taxelor de eliberare a permiselor de pescuit recreativ-sportiv – de
30  lei/buc, de 10 lei/buc şi 0 lei/buc  – în baza Hotărârii de Guvern nr. 1016/2008, nu reprezintă redevenţă
pentru concesionarea exploatării durabile a resursei şi, apreciem noi, se situează, ca nivel al valorii, cu mult
sub nivelul acesteia.
În plus, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise de ANPA, care acordă dreptul de pescuit recreativsportiv şi implicit accesul la exploatarea resursei acvatice vii, sunt valabile, potrivit art. 23 alin 4 din O.U.G.
23/2008 aprobată şi completată prin Legea 317/2009, doar în zonele concesionate. Aşadar, permisele de pescuit
recreativ-sportiv emise în anul 2010, de către ANPA, nu au practic nici o valabilitate în afara unor porţiuni din
Delta Dunării, presupuse a fi concesionate legal, şi eventual a zonelor de pescuit recreativ-sportiv în ape de
munte, pentru care există contracte în derulare, deoarece ANPA nu a iniţiat, în termen de 90 de zile de la
intrarea în vigoare a Legii 317/2009, procedura de concesionare a exploatării durabile a resursei acvatice vii
din habitatele piscicole naturale.
Este de notorietate faptul că modificările repetate şi interesate ale legislaţiei în domeniul piscicol din ultimii
ani, precum şi dezorganizarea deliberată a activităţii de pescuit recreativ-sportiv la nivel naţional – situaţie creată de
fosta CNFAP, prin încheierea unor contracte noi de exploatare a resursei acvatice vii peste contractele cu acelaşi
obiect aflate în derulare şi continuată de ADS, care a refuzat să încheie actele adiţionale la contractele în derulare
prevăzute de art. 69 din O.U.G. nr. 23/2008 – au creat premizele desăvârşirii degringoladei actuale în activitatea de
pescuit recreativ  – sportiv din România. Lipsa unei paze eficiente a resursei acvatice vii, care a condus la
exacerbarea  braconajului piscicol în condiţiile neimplicării factorilor responsabili în domeniul piscicol, pune în
pericol real însăşi existenţa şi regenerarea resursei acvatice vii din unele habitate piscicole naturale.
Având în vedere cele prezentate şi procedura administrativă de iniţiere a concesionării, precizată la art.
9 alin. 1 din O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, vă
adresăm respectoasa solicitare de a dispune funcţionarilor din structurile subordonate dvs. să elaboreze
documentaţia necesară atribuirii, prin concesionare, a exploatării resursei acvatice vii din habitatele piscicole
naturale, în conformitate cu legea.
Din dorinţa de a veni în sprijinul celor care vor fi împuterniciţi de dvs. în acest sens, vă anexăm
propunerile noastre de proiecte de :
• studiu de oportunitate;
• documentaţie de atribuire;
• contract de concesiune;
• lista zonelor de pescuit tradiţionale;
întocmite în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 54/2006, aprobată şi modificată prin Legea nr.
22/2007, precum şi în temeiul H.G. nr. 168/2007.
Insistăm pentru intrarea în cel mai scurt timp în legalitate, prin soluţionarea, potrivit legii, a problemei
pescuitului recreativ-sportiv în România.
Cu stimă,
Vicepreşedinte Director general
Dr. Atilla Kelemen Dr. ing. Neculai Şelaru”
În contextul  celor expuse şi semnalate mai sus, vă rugăm Domnule Ministru să dispuneţi
colaboratorilor Dumneavoastră să se conformeze întocmai dispoziţiilor legii, în sensul pregătirii documentaţiei
şi organizării licitaţiei publice, pentru obţinerea dreptului de exploatare a unei cote din resursa acvatică vie, în
interesul bugetului public şi al reinstaurării ordinii în domeniul pescuitului practicat în România.
Cu stimă.
Director general,
Dr. ing. Neculai ŞelaruNr. 415/04.04.2012
l
Către
Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură
Domnului Preşedinte Marian Sorinel Mănăilă
Având în vedere proiectul de „Ordin privind condiţiile de practicare a pescuitului recreativsportiv, regulamentul de practicare a pescuitului recreativ-sportiv, precum şi modelele de permise de
pescuit recreativ-sportiv”, postat pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, dorim să
vă precizăm următoarele:
1. Proiectul de ordin postat pe site-ul dvs. nu respectă exigenţele stabilite de Legea în privinţa
conţinutului ANUNŢ-ului complet pe care eraţi obligat să îl formulaţi.
2. Proiectul de ordin, în forma afişată, nu a fost supus consultării forurilor de reprezentare ale
asociaţiilor de pescari sportivi legal constituite la nivel naţional, din domeniul pescuitului
recreativ/sportiv, aşa cum inexact menţionaţi în preambul. Nu a fost supus nici dezbaterii
reuniunii convocate de dvs. cu reprezentanţii asociaţiilor de pescari sportivi în data de
23.02.2012. La şedinţa din 14.03.2012 a Comitetului Consultativ al MADR pentru sectorul
pescăresc, la care a participat reprezentantul nostru, a fost prezentat un cu totul alt proiect de
ordin, contestat de toţi reprezentanţii societăţii civile care au fost prezenţi.
3. Proiectul de ordin  elaborat fără respectarea propunerilor formulate de-a lungul anilor de
către reprezentanţii asociaţiilor de pescari sportivi din întreaga  ţară, afiliate sau nu la
AGVPS din România, ne-a surprins prin consecvenţa cu care ANPA persistă într-o politică
contraproductivă în domeniul pescuitului, păgubitoare pentru bugetul public, motivând prin
aşa-zisul scop generic al „îmbunătăţirii condiţiilor de practicare a pescuitului
recreativ/sportiv”, precum şi „de reprezentare a asociaţiile de pescari sportivi”. În realitate,
prin proiectul ordinului pare să se urmărească o  dezorganizare „legiferată” a pescarilor
sportivi şi o scădere a posibilităţii acestora de reprezentare, din motive pe care ne abţinem
să le comentăm.
4. Proiectul de ordin caută să impună o serie de reglementări prin adaos nepermis la lege, cum
ar fi valabilitatea anuală a permiselor de pescuit, introducerea unor noţiuni şi definiţii care
nu se regăsesc în Legea nr. 317/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului
nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, reglementarea activităţilor competiţionale ale
asociaţiilor non-guvernamentale de către ANPA (fără ca aceasta să aibă în atribuţii acest
lucru), obligaţia asociaţiilor non-guvernamentale de a presta gratuit servicii nemembrilor
acestora etc.
ASOCIAŢIA  GENERALĂ  A  VÂNĂTORILOR  ŞI  PESCARILOR  SPORTIVI DIN
ROMÂNIA
PERSOANĂ JURIDICĂ DE UTILITATE PUBLICĂ  NR. 1561/A/2000 DIN REGISTRUL NAŢIONAL
MEMBRĂ A CONSILIULUI INTERNAŢIONAL AL VÂNĂTORII ŞI CONSERVĂRII VÂNATULUI
MEMBRĂ A FEDERAŢIEI ASOCIAŢIILOR DE VÂNĂTOARE ŞI CONSERVARE A FAUNEI SĂLBATICE DIN
UNIUNEA EUROPEANĂ
020882, Bucureşti E-mail :
Calea Moşilor, 128                      Telefon : 021- 314.36.07;  021-315.62.40
Sector 2                                           021-313.33.63; 021-314.70.40
CIF : RO 24251140 Fax : 021-313.68.045. Proiectul  de ordin înfiinţează două tipuri de Registre de evidenţă (Anexa 2 şi Anexa 3),
situaţie nejustificată din moment ce se eliberează acelaşi tip de autorizaţii şi acelaşi model
de permis de pescuit recreativ/sportiv.
6. Proiectul de ordin nu conţine nici o prevedere privind paza, constatarea  şi aplicarea
contravenţiilor, acest aspect constituind o deficienţă gravă a administratorului resursei, care
are atribuţii exprese de pază, dar nu are  şi personal suficient, echipat  şi avizat pentru
controlul şi sancţionarea  încălcărilor de lege. În schimb, acest personal, plătit din banul
public, este obligat să înregistreze datele personale a sute de mii de pescari, pentru a le
completa şi elibera permise, lucru nepermis de lege.
7. Procedura de emitere şi eliberare a permiselor preconizată de ANPA este în contradictoriu
flagrantă cu legea. În acest moment, după un trimestru de la începerea anului, sunt valabile,
în opinia administratorului, permisele emise în anul precedent cu un alt model şi conţinut
decât cel prevăzut de reglementările în vigoare.
8. Nu în ultimul rînd, vă învederăm că acest proiect de ordin conţine prevederi cuprinse şi în
normativele ce au fost contestate şi sunt pe rolul instanţelor de contencios administrativ şi
fiscal.  În acelaşi context vă informăm  că există hotărîri ale Î.C.C.J., rămase definitive  şi
executorii, de obligarea ANPA de a încheia acte adiţionale la contractele unor asociaţii în
cauză, încheiate cu CNAFP, privind dreptul de acces la resursa acvatică vie.
Fără a epuiza enumerarea neregulilor cuprinse în acest proiect de ordin, experienţa şi tradiţia de
peste 55 de ani a personalului şi membrilor asociaţiilor afiliate la AGVPS, în domeniul protecţiei faunei
piscicole, ne determină să vă solicităm să dispuneţi refacerea proiectului de ordin din următoarele motive:
1. Potrivit prevederilor art. 136 alin 4 din Constituţia României, Legii nr. 213/1998 privind
proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006,
aprobată şi modificată prin Legea nr. 22/2007, şi Hotărârii de Guvern nr. 168/2007, de aprobare a
Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, resursa acvatică
vie constituie bun public.
În aplicarea legislaţiei mai sus menţionate, exploatarea durabilă a resursei acvatice vii din
habitatele piscicole naturale nu se poate face, de organizaţiile de pescari sportivi, decât prin concesionare,
în acord cu dispoziţiile Legii nr. 317/2009 de aprobare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2008
şi ale art. 4 alin 3 lit. e şi art. 23 alin 4 din Legea nr. 317/2009. De reţinut că în prezent, exploatarea
durabilă a resursei acvatice vii din habitatele piscicole naturale se face cu încălcarea reglementărilor
legale menţionate mai sus şi în dauna bugetului public, ca  urmare a neîncasării redevenţei cuvenite
statului român. Încasarea taxelor de eliberare a permiselor de pescuit recreativ-sportiv – de 30 lei/buc,
de 10 lei/buc şi 0 lei/buc – în baza Hotărârii de Guvern nr. 1016/2009, nu reprezintă redevenţă pentru
concesionarea exploatării durabile a resursei şi, apreciem noi, se situează, ca nivel al valorii, cu mult
sub nivelul redevenţei.
2. Totodată, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise de ANPA, care acordă dreptul de
pescuit recreativ-sportiv şi implicit accesul la resursa acvatică vie, sunt valabile, potrivit art. 23 alin 4
din O.U.G. nr. 23/2008, aprobată şi completată prin Legea nr. 317/2009, doar în zonele concesionate.
În plus, permisele de pescuit recreativ-sportiv emise în anul 2011 de către ANPA, nu au practic nici o
valabilitate în 2012, deoarece ANPA nu a iniţiat, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a
Legii nr. 317/2009, procedura de concesionare a exploatării durabile a resursei acvatice vii din
habitatele piscicole naturale.
3. Emiterea de permise de pescuit recreativ/recreativ de către fiecare administrator al statuluiANPA  şi ARBDD  - înseamnă dubla impozitare a pescarului, în condiţiile respectării Hotărârii
Guvernului nr. 1.016/2008 privind cuantumul taxelor de licenţiere  şi autorizare în pescuit  şi
acvacultură, pentru accesarea aceluiaşi drept de exploatare a unui bun public.
4. În continuare, facem şi câteva observaţii punctuale:
a) art. 2 alin. (2) şi (3) din proiectul de ordin reprezintă un adaos nepermis la OUG nr. 23/2008,
completată, modificată şi aprobată prin Legea nr. 317/2009, deoarece legea nu cuprinde în art. 2
definirea termenelor de pescuit recreativ şi de pescuit în scop sportiv. Folosirea acestora sintagme
contravine flagrant textului legii, care operează cu noţiunea de „pescuit recreativ-sportiv”;
b) art. 3 alin. (3) reprezintă, de asemenea, un adaos la HG nr. 1016/2008, care nu prevede
achitarea anuală a taxei de eliberare a permisului de pescuit recreativ/sportiv;c) verificarea calendarelor anuale competiţionale şi al antrenamentelor sportive, impuse prin art.
5 alin. (2) (probabil 4?) din proiectul de ordin, nu intră în atribuţiile ANPA, ceea ce reprezintă un alt
adaos nepermis şi interesat la lege;
d) în proiectul de ordin nu se precizează cine eliberează permisul de pescuit recreativ/sportiv
(ambiguitate pentru a permite eliberarea permiselor de către ANPA);
e) punctajul prevăzut în Anexa 6 a proiectului de ordin – este artificial şi nerealist;
f) din Anexa 5 la proiectul de ordin au fost eliminate, nejustificat, câteva documentele esenţiale
de calificare şi anume:
- dovada deţinerii de sediu administrativ;
- dotarea sediului administrativ organizatoric pentru funcţionare,
încurajându-se vânzarea permiselor „la tarabă”, fără a se putea verifica calificarea celui autorizat şi
îndeplinirea obligaţiilor legale.
Toate prevederile proiectului de ordin au ca rezultat:
1. Slăbirea drastică a sistemului de protecţie a mediului acvatic creat şi consolidat de-a lungul
anilor prin efortul, inclusiv financiar, al asociaţiilor de pescari sportivi afiliate la AGVPS;
2. Afectarea programului social al asociaţiilor afiliate la AGVPS, privind facilităţile acordate
bătrânilor, copiilor, elevilor şi studenţilor, precum şi persoanelor cu handicap;
3. Imposibilitatea punerii în practică a planurilor proprii de management piscicol, ca urmare a
reducerii drastice a suportului financiar al asociaţiilor de pescari sportivi;
4. Crearea de distorsiuni grave în sistemul de organizare  şi desfăşurare a activităţilor
asociaţiilor de pescari sportivi în anul 2012, deoarece, la data prezentă, acestea au deja
programe de activitate şi bugete de venituri şi cheltuieli corespunzătoare condiţiilor stabilite
prin contractele aflate în derulare, care sunt aprobate de adunările generale ale acestora.
Având în vedere cele mai sus prezentate, vă adresăm rugămintea de a reconsidera în mod
esenţial proiectul de ordin, ca reglementare ce trebuie concepută în aplicarea legii, nu în scopul
distorsionării acesteia, prin adaosuri nepermise  şi chiar prin prevederi contrare literei  şi spiritului
acesteia.
Director general,
Dr. ing. Neculai ŞELARU


Iata scrisoarea trimisa de catre AGVPS Romania catre ANPA.


_______________________________________
Pescuitul inainte de toate.

pus acum 12 ani
   
N.A.C
Membru nou

Din: ORADEA
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 719

admin a scris:

Nu cres ca Zoli, Costache, Marius,au fost corupti, pt ca oameni astia au facut multe pt pescuitul in Bihor.

Cine i-a acuzat pe ei ca au fost corupti !? 
Era vorba de cei pe care ar urma sa-i angajati !
Dupa cum se vede cu voluntariatul nu prea se face treaba . 


_______________________________________
"Pescuitul inainte de toate"
Cine nu respecta natura nu se respecta pe SINE !

pus acum 12 ani
   
admin
Administrator

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2225
Victor de multe ori faci treaba, nu de mine depind angajarile.

pus acum 12 ani
   
Gigi
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 256
Am stat un pic la rumegat si am dat la o parte bunele intentii gandindu-ma si la partea mai ascunsa a acestei propuneri.
Astfel aceasta petitia s-ar putea sa nu aiba scopul de a face ordine pe ape, ci mai degraba unele asociatii care au ramas fara ape in administrare (inevitabil vor ramane si fara membrii); incearca sa gaseasca o modalitate de a se face vazute pe malul apei, poate poate mai acapareaza ceva pescari si reusesc sa scape de desfiintare.

Daca s-ar aproba ca orice asociatie sa poata face control pe ape, chiar daca nu le administreaza ar fi ca o revenire la situatia anterioara, cand se eliberau mai multe autorizatii pe acelasi tronson de apa ... si toti se bateau sa faca treaba ... ala eu, ala eu, ba eu si pana la urma .... s-au inghesuit si au ramas blocati la intrare.

Daca stam bine sa ne gandim aceasta petitie va avea efecte in Bihor, unde asociatiile nu si-au pus tarife pentru nemembri ... deci eu poat atrage 200 - 1000 pescari la asociatia mea chiar daca nu am ape in administrare si sa fac controale din banii cotizati de ei fara sa platesc la vreo asociatie pentru ca acestia sa poata pescui.
Dar in judetele unde asociatiile si-au pus tarife pentru nemembri mai mari decat pentru membri ce sorti de izbanda va avea? Ce asociatie va reusi sa atraga pescacri fara a avea ape in administrare sa le cere cotizatie mai mare decat celelalte asociatii, doar ca sa faca paza pe ape? Aici nu cred in izbanda ideii.
Voi ce parere aveti?

Ideea ar fi ok ca idee ... dar problema e ca se gasesc metode prin care asociatiile care vor sa faca treaba sunt inlaturate, nu?


pus acum 12 ani
   
admin
Administrator

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2225
Acesta afost si scopul sa apra cat mai multe asociatii care sa nu faca nimic pt membrul pescar.

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la